top of page

הגשת תביעה למימוש זכויות רפואיות

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

בעת הגשת תביעה לנכות כללית מומלץ להמציא את המסמכים הבאים ולהגישם לביטוח לאומי כבר בתחילת התהליך וזאת על מנת שהתמונה מול עיניו של מקבל ההחלטה (רופא ועדה או פקיד המוסד) תהייה מלאה ומדויקת :

  • אישורים רפואיים לוועדה רפואית

  • תוצאות בדיקות רפואיות

  • חוות דעת רפואית (במידת הצורך)

  • אישורי עבודה והכנסות (תלושי שכר)

יש מקרים בהם הגשת התביעה זמן רב לאחר שניתן היה להגיש את התביעה עלולה להשפיע על הזכאות של הלקוח. נושא זה חשוב במיוחד כאשר מדובר בפגיעה הנובעת מאירוע תאונתי שכן אז חברת הביטוח או המוסד לביטוח לאומי עשויים להתרשם מהנסיבות והמגבלות שנותרו באופן קרוב יותר ומשקף הרבה יותר את המציאות.

הפנייה לביטוח לאומי וחברות הביטוח צריכה להתרחש בזמן ולהיות מדויקת ככל הניתן בכל נושא ועניין במסגרת מימוש זכויות. ישנם מקרים בהם עיכוב במימוש הזכויות עלול להקטין את הסיכויים לקבלת קצבה, בין אם בגלל שינויים או החמרות בתקנות של ספר המבחנים (הליקויים) כפי שקרה בעבר עם שינויים ועדכונים שבוצעו לספר המבחנים לקביעת אחוזי נכות ובמקרים בהם נערך שינוי בחוק הביטוח הלאומי עצמו. במרבית המקרים המוסד לביטוח לאומי אינו משלם שתי קצבאות ויותר במקביל. אולם ישנן קצבאות שניתן לקבל בו-זמנית בתנאי שהתמלאו כל התנאים המזכים.

חשוב שתדעו

עיכוב או איחור בהגשת הטפסים עלול לגרום לדחיית הבקשה על הסף ע"י המוסד לביטוח לאומי ואז כדי לממש את הזכויות יהיה צורך לפנות לבית הדין לעבודה מה שעלול להאריך מאוד את משך הטיפול ועלול ליקר מאוד את עלויות הטיפול.

שימו לב

ברור מעבר לכל ספק, כי לאחר פגיעה הצורך המידי הוא קודם כל להבריא ולהשתקם.

אך מיד לאחר ההתאוששות הראשונית יש חשיבות רבה להתחיל לפעול למען מימוש הזכויות הרפואיות המגיעות לכם לפי חוק(!) מול הגורמים הרלוונטיים. הגשת תביעה בזמן עשויה לחסוך הרבה התרוצצות עתידית ואובדן כסף רב.

בכל מקרה של התמהמהות, כדאי לפנות ולברר מה טווח הזמנים שעומד לרשותכם.

בתאונת עבודה לדוגמא, במרבית המקרים יש להגיש את ההודעה על הפגיעה למוסד לביטוח לאומי תוך 12 חודשים מיום התאונה.

בחברות הביטוח יש תהליך התיישנות שמשמעותו כי איחור בהגשת התביעה עלול לפגוע בפיצוי אשר מגיע במסגרת הפוליסה, עד לשלילה של כל הכסף שהגיע במסגרת הפוליסה. לרוב, הסמיכות לאירוע מאפשרת לכם כתובעים ולחברות הביטוח ולביטוח הלאומי לעמוד בצורה מדויקת יותר על העובדות והנסיבות שהובילו לאירוע ולהציג את הנתונים באופן משכנע.

יתרון נוסף שנוצר עם הגשת התביעה בסמוך לקרות התאונה נובע מכך שפעמים רבות (בעיקר בפגיעות אורתופדיות האופיינית לתאונות) המצב הרפואי חמור יותר ככל שאנו קרובים יותר לתאונה, והולך ומשתפר עם חלוף הזמן.

על פי עקרון זה, חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי קובעים נכות זמנית גבוהה יחסית בתקופה הראשונה ממועד התאונה אשר הולכת ויורדת ככל שמתרחקים ממנה. גם קצבת נכות כללית מושפעת מהזמן בו היא מוגשת. קצבת נכות כללית ניתן לקבל 12 חודשים רטרואקטיבית מיום אישור הזכאות, מי שמגיש תביעתו מאוחר יותר – עלול לאבד חודשי זכאות לקצבה ואת הזכויות הנובעות ממנה. המסקנה המתבקשת היא שפעולה מהירה תביא פעמים רבות לקבלת פיצוי גבוה יותר.

אם גם אתם חוששים מכל הבירוקרטיה שמתלווה להגשת בקשה לביטוח לאומי, חברת הביטוח או מס ההכנסה , ואם גם אתם חשים שמגיע לכם לממש את זכויותיכם הרפואיות, כאן תוכלו למצוא מידע שימושי רב ערך שיסייע לכם בתהליך הבירוקרטי.

אנו בחברת לבנת פורן – זכויות רפואיות, בעלי ידע רפואי ומקצועי וניסיון רב שנים בכל הקשור לסיוע במימוש זכויות רפואיות. בחברתנו פועלים כ-25 רופאים וכ-150 עובדים, מנהלי לקוח, ואנשי מקצוע, המנוסים בסיוע במקרים רבים ושונים של מימוש זכויות, מכירים את המערכות הבירוקרטיות המורכבות באופן מעמיק, ומסוגלים להתנהל מולן בצורה מיטבית ואפקטיבית.

 

נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בפנייתכם לקבלת הזכויות הרפואיות העשויות להגיע לכם עקב המצב הרפואי שלכם. כל שצריך לעשות הוא להגיע לפגישה ראשונית, במהלכה נציג את הדרכים שבהן נוכל לסייע לכם בתהליך. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידכם.

אנחנו כאן בשבילכם 

כך היה המקרה של מ' אשר פנתה למוסד לביטוח לאומי בעזרת חברת לבנת פורן – זכויות רפואיות.

מ' נפלה במקום עבודתה ושברה את הקרסול. במשך מספר חודשים התהלכה בעזרת מקל הליכה ולאחר שהשתחררה ממנו נותרה איטיות בהליכה ואף המשיכה לסבול מצליעה קלה.

מ' הגישה תביעה לקביעת אחוזי נכות וזאת לאחר שהתאונה הוכרה כפגיעה בעבודה. את הזימון לוועדה רפואית קיבלה מ' כשכבר צעדה בכוחות עצמה ולכן כאשר בדק אותה רופא הוועדה הוא קבע אחוזי נכות בהתאם למצבה הנוכחי אך התעלם לחלוטין מהתקופה הראשונה שבמהלכה נכותה הרפואית הייתה גבוהה יותר באופן משמעותי.

צוות חברת לבנת פורן סייע למ' בפנייתה הנוספת למוסד לביטוח לאומי בה דרשה מ' התייחסות לתקופה הראשונה.

הועדה הרפואית קבעה הפעם נכויות זמניות גבוהות לתקופות קצרות ומ' קיבלה פיצוי נוסף בגובה של כ- 45,000₪.

סיפורה של לקוחה

  • מייל
  • טלפון
  • ווטסאפ
bottom of page