top of page

מהי מחלת עור? – רקע כללי

מחלת עור משתייכת לקבוצת מחלות הפוגעות במערכת הכסות. אלו נחקרות ומטופלות בענף הדרמטולוגיה העוסק בפתולוגיות בשכבות העור השונות.  השכיחות הגבוהה של הפתולוגיות הינה בשכבה העליונה – האפידרמיס.  מחלות עור רבות הינן דלקתיות ומאופיינות בפריחה, גרד, אדמומית וביטויים עוריים חיצוניים נוספים. חשיפה ממושכת לקרני השמש ולחומרים מזהמים ומסוכנים מהווה גורם סיכון להתפתחות סוגים שונים של סרטן עור.

ניתן לסווג מחלות עור עפ"י פרמטרים שונים. אחד הסיווגים המרכזיים הוא עפ"י גורם המחלה:

מחלות עור על בסיס גנטי/משפחתי – בקבוצה זו נמנות מחלות עור כמו טרשת גבשושית, אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס ועוד.

מחלות אוטואימוניות המתבטאות בעור – מחלות שנגרמות מתקיפה עצמית של המערכת החיסונית. בקבוצה זו נמנות:  סקלרודרמה, זאבת (לופוס), דרמטומיוסיטיס ועוד.

מחלות זיהומיות –  העור בא במגע תמידי עם מזהמים שונים, נגיפים, חיידקים או פטריות. בין המחלות הזיהומיות המתבטאות בעור נמנות: אדמת , חצבת, אבעבועות רוח, שושנה, מחלת ריטר, אקנה, פטרת הציפורניים ועוד.

גידולי עור ממאירים – אחד הסרטנים השכיחים ביותר בישראל הוא סרטן העור. לעיתים המקור לגידול הוא בתאי העור ולעיתים המקור הוא כלי דם, רקמת שריר או תאי עצב.

ביטויים עוריים של דלקת בכלי הדם ונגעים מולדים – כ-50% מהתינוקות נולדים עם נגע מולד בכלי הדם כמו המנגיומה שנעלמת עם הזמן או נגעים שפירים שגדלים עם הילד. דלקת בכלי הדם, ווסקוליטיס, יכולה אף היא להתבטא בתסמינים עוריים.

חלק ממחלות העור מוכרות בביטוח לאומי: סרטן, מלנומה, אטופיק דרמטיטיס, ויטיליגו, קרצינומה של תאי הבסיס,  קרצינומה של תאי הקשקש, סקלרודרמה

חשוב שתדעו

ישנה רשימת מחלות עור מוכרות בביטוח לאומי, הנכללות בסיווג: מחלת מקצוע. לרוב מחלת עור כזו נגרמת מחשיפה ממושכת לחומרים מזהמים בעבודה, שבאים במגע עם העור. ישנם מקרים בהם גם מחלת עור שאינה כלולה ברשימה תוכר ע"י ביטוח לאומי, בתנאי שיוכח קשר סיבתי בין המחלה למקום העבודה ולחשיפה לחומרים שהביאו להתפתחותה

מימוש זכויות רפואיות לחולים במחלות עור

חולים במחלות עור יכולים להיות זכאים בתנאים מסוימים לקבלת גמלאות והטבות שונות מהביטוח הלאומי וגופים נוספים. מחלת עור המוכרת ע"י ביטוח לאומי כמחלת מקצוע עשויה לזכות את החולה בקצבת נכות, פטור מתשלומי מס הכנסה וביטוח לאומי, טיפולים רפואיים חינם ועוד. מחלות העור אינן רק פגיעה אסתטית, המחלה פוגעת הן בפן התפקודי והן בפן הנפשי.

עם זאת, במקרים רבים הדרך למימוש זכויות לחולים במחלות עור אינה פשוטה, בעיקר כשהמחלה אינה כלולה ברשימת מחלות המקצוע בביטוח לאומי. במצב כזה, בין היתר יש להראות כי היא התפרצה בעקבות פגיעות זעירות מתמשכות (עקרון המיקרוטראומה). לפיכך, יש לפתוח בהליך הגשת תביעה שיגובה במסמכים וחוו"ד מרופא עור מומחה. ישנם מקרים התביעה נדחית, ואחרים בהם נקבעים אחוזי נכות ללא זכאות לקצבה אך עם אפשרות למימוש זכויות שונות. לפיכך, חשוב מאוד שתהליך מימוש הזכויות יסתייע ע"י גוף מקצועי היודע להתנהל מול המוסדות השונים. זה מה שיכול לעשות את ההבדל בין מימוש זכויות מלא לבין שלילת הזכויות.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

חלית במחלת עור?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

מחלות עור

עור ומין

מחלות עור
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page