top of page

נְכוּת זְמַנִּית

נכות זמנית כשמה כן היא, מוגדרת כמצב רפואי זמני שנזקיו אינם קבועים, בין אם הם ברי חלוף ובין אם הם עלולים להחמיר. כך לדוגמה, נכות המוגדרת כזמנית יכולה להתקיים בשלבי הגילוי הראשונים של המחלה אשר עלולה להתדרדר לאחר מספר חודשים, או להיפך – אדם שהפך לנכה כתוצאה ממחלה או פציעה ולאחר תקופה מסוימת בה הוא מטופל, מצבו משתפר או שהוא מחלים לחלוטין.


את המושג נכות זמנית ביטוח לאומי מציג בתקנותיו כמקרה רפואי שאינו מוגדר כמצב קבוע או מצב בריאותי לטווח ארוך. כאשר אדם נפגע מתאונה, פציעה או מחלה שאינן כרוניות, ונזקיהן אינן קבועים, יתכן שבהתייצבותו מול הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי תיקבע לו נכות זמנית, מתוך הנחה שמצבו יכול להשתנות תוך תקופה מסוימת.


ההבדל בין נכות זמנית לנכות קבועה

הגדרתה של הנכות הזמנית, מטרתה להבדיל בין מצב זה לבין מצב של נכות קבועה. נכות קבועה נקבעת כאשר המצב הרפואי והליקויים הם קבועים ולא צפויים להשתנות בעתיד. לעומת זאת, דרגת נכות זמנית היא מצב דינמי, שיכול להשתנות אם בהטבה או בהחמרה של המצב. בסיום התקופה שנקבעה לדרגת הנכות הזמנית יוזמן המבוטח להופיע בפני ועדה רפואית של ביטוח לאומי ולבחון הארכת תקופת הנכות אם המצב הרפואי לא השתפר, להעלות או להפחית את גובה אחוזי הנכות שניתנו אם חל שינוי או החמרה במצבו, וההחלטה בדבר להמשיך את הזכאות או לא תהיה בהתאם לממצאי הבחינה הרפואית של הועדה.


כמעט כל נכות עלולה להיות מוגדרת תחילה כנכות זמנית. הנכות תהפוך לנכות קבועה במידה ומצבו הרפואי של הנפגע לא צפוי להשתפר. לפיכך, יש חשיבות רבה הן לעיתוי בו כדאי לפנות לקבלת חוות דעת רפואית ממומחה, והן למסמכים הרפואיים שיוצגו בפני הוועדה של המוסד לביטוח לאומי. כמו כן, קיימים סוגים רבים של תביעות וטפסים. לפיכך, בעניינים אלה כדאי מאוד להיעזר ולהסתייע במומחים למימוש זכויות רפואיות המכירים היטב את ההתנהלות והבירוקרטיה של ביטוח לאומי מקרוב, וכך יוכלו לסייע בהתאם. כך למעשה תוכלו ולהפיק את התוצאות האפקטיביות ביותר בנסיבות הקיימות.


מומחי לבנת פורן, כ-30 אנשי צוות רפואי וכ-150 עובדים מקצועיים, מרכיבים יחד צוות מנוסה וחזק, המיומן בהתמודדות מול המערכות הציבוריות השונות. אנחנו כאן עם כל הנסיון במימוש זכויות רפואיות בנושאי נכויות בכלל ונכות זמנית בפרט. נשמח לפגוש אותך ללא עלות או התחייבות, ולהציג את הדרכים בהן נוכל לסייע לך.

חשוב שתדעו

פיצוי כספי והטבות
הם חלק ממימוש הזכויות  הרפואיות העשויות להגיע לך-
ויכולות להקל על איכות החיים שלך!

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

bottom of page