צור קשר 2468*
נגישות
חזרה למעלה

הגשת תביעה למימוש זכויות רפואיות – תהליך שחייב להיות מדויק ולהיעשות בזמן

אז הנה, החלטתם לצאת לדרך ולדרוש את הזכויות הרפואיות המגיעות לכם מהביטוח הלאומי, מחברות הביטוח, מקרנות הפנסיה וממס הכנסה. לפני הכל קחו נשימה. אתם נכנסים לתהליך לא פשוט, שלא אחת, תרגישו מולו תסכול וחוסר אונים.

תצטרכו לבדוק:

– איזה חומר רפואי הוא רלוונטי ומוכיח את הנכות ואיזה חומר רפואי לא תורם כלום לזכאות?

– איך בונים תיק רפואי נכון?

– איזה בדיקות צריך לעשות?

וכל זה עוד לפני הבירוקרטיה שתידרש להתמודד איתה: איזה טופס צריך לשלוח? למי? לאן? מה צריך למלא בטופס? האם הטופס ששלחת הגיע ליעדו? ואם לא – מה עושים עכשיו?

חברת לבנת פורן כאן כדי לתת לכם כלים להצלחה. כדי לצלוח את תהליך מימוש הזכויות בדרך הקלה והנכונה.

שלושת המפתחות להצלחה בתהליך מימוש זכויות רפואיות

  1. מפתח המקצועיות:

בתהליך מימוש זכויות, הדבר החשוב ביותר הוא המקצועיות של הגוף המסייע. במימוש זכויות רפואיות הניסיון הנדרש הוא ניסיון רפואי. בתהליך הבחירה הדבר החשוב ביותר לבדוק מיהם הרופאים שיטפלו בתביעה שלך. לפני הבחירה יש לבחון:

– מי הוא צוות הרופאים שעובד עם החברה?

– מה הניסיון שלהם?

– עד כמה הם יהיו מעורבים בתהליך?

אם מישהו מספר לך שהוא טוב יותר מרופא, מתאים יותר מרופא, יודע יותר מרופא, או שאין צורך ברופא בתהליך – זהו בדיוק הגוף שאתה לא רוצה לעבוד איתו!

גם אם מישהו מספר לך שהוא מטפל באלפי מקרים ויש לו רופא אחד או שניים – עליך להסיק שמישהו כאן מוכר לך חתול בשק.

  1. מפתח תחולת השירות

כידוע, יש חברות רבות שמתהדרות ביכולות כאלו או אחרות, אך בבוא היום לאחר שהחלטת לשים מבטחך בהן, מתגלה מציאות אחרת. בתהליך מימוש זכויות רפואיות רכיבי השירות החשובים הם:

– בניית תיק רפואי על ידי רופא שבוחן את החומר הקיים ושולח אותך לבצע בדיקות נוספות

– כתיבת חוות דעת רפואית המכילה התייחסות הן לנכות הרפואית והן לנכות התפקודית

– טיפול מלא בכל שלבי הבירוקרטיה ממשלוח הטפסים

– וידוא קבלת הטפסים על ידי הגורם הנכון והסניף הנכון

– מעקב אחרי התקדמות התהליך

אם נתקלת בגוף שנותן רק חלק מהחבילה הזו – עדיף להמשיך לחפש. נקודה נוספת חשובה מאין כמותה היא לחוש ולהרגיש מי האנשים שעובדים בחברה. ברגעי משבר – (ויהיו כאלו בתהליך!) חשוב לדעת שאלו האנשים שאיתם היית רוצה לצאת למסע הארוך והחשוב הזה.

קיצורי דרך? נורה אדומה

הציעו לכם לדלג על פגישה עם נציג ולשוחח בטלפון? שימו לב – קיצורי דרך עלולים לעלות לכם בזכויות רפואיות! חברה טובה ורצינית יודעת שמאחורי כל אדם ישנו סיפור ייחודי שדורש את מלוא תשומת הלב, הזמן וההשקעה לפני שניתן להביע דעה לכאן או לכאן. זו הסיבה שפגישה עם נציג הכרחית עבורכם.

מישהו מנסה לתת לך ייעוץ טלפוני לגבי הזכויות, או ייעוץ בשיחת וידאו? הדבר אמור להדליק אצלך נורות אדומות. מי שצבר ניסיון רב בתחום יעיד על כך שאין ספור טעויות עלולות להתרחש כשמנסים לברר זכויות רפואיות ב"שלט רחוק".

גוף לקח את זה צעד אחד קדימה ולחצו עלייכם לשלוח נציג מטעמם לביתך? זהירות!!! רוב הסיכויים שנפלת בידיו של גורם לא מקצועי.

בבחירת המסייע טוב מראה עיניים מאלף מילים. כל דרך בה חסכת לעצמך ביקור במשרדי החברה – עלולה לעלות ביוקר בסיכומו של דבר.

חברת סיוע או עורך דין?

בשאלה האם לפנות לחברת סיוע או לעורך דין יש תשובה ברורה: כאשר אתה הולך לבית משפט, תדאג לקבל סיוע מעורך דין. כאשר אתה הולך לוועדה רפואית – הסיוע המתאים לך הוא רפואי. ראוי לזכור שהוועדות הן רפואיות, בוחנות חומר רפואי על ידי רופאים ובאף וועדה לא תיפגשו שופט!

האם יעלה על דעתך ללכת לרופא משפחה עם עורך דין? האם ניתן לדמיין סיטואציה בה עורך דין מציג בפני הרופא את מצבך הרפואי: "מרשי סובל משפעת חמורה מזה 3 ימים רצופים"? לפי אותו הגיון גם בוועדה הרפואית הימצאותו של עורך דין לא רק שלא בהכרח תעזור היא אפילו עלולה להפריע.

  1. מפתח הניסיון הנצבר

בתחום מימוש זכויות רפואיות, לניסיון הנצבר יש משמעות רבה. כל אחד מאיתנו מכיר היטב את המצב שכאשר שואלים נותן שירות בארץ לגבי הניסיון שלו הוא מיד מספר שהוא הגדול ביותר, הוותיק ביותר, המנוסה ביותר, והטוב ביותר. כדי שלא לבחור בגוף שרק אומר אבל אחר כך מתגלה שלא הכל היה מדויק, כשאתה נכנס בשעריו של גוף שאולי יתאים לסייע לך, חשוב שתשאל את השאלות הנכונות:

– כמה שנים אתם קיימים?

– בכמה אנשים כבר טיפלתם?

– כמה עובדים בחברה?

הסתכל סביבך: האם גודלו של המשרד ומראהו עושה לך הגיון בתשובות? כלומר – אם המשרד קטן, בקבלה יושבת פקידה אחת, אתה לא רואה עוד עובדים או עובדים מעטים, אתה לא רואה סביבך לקוחות נוספים, והטלפון כמעט ואינו מצלצל – כנראה שמישהו לא אמר לך את כל האמת.

זכור שלמרות שכל השנים עבדת קשה ושילמת לביטוח הלאומי ולחברות הביטוח , שער מימוש הזכויות לא נפתח אוטומטית. שלושה מנעולים סוגרים אותו ושלושה מפתחות ההצלחה יעזרו לך לפתוח אותו ולקבל את המגיע לך.

 

אנו בחברת לבנת פורן – המרכז למימוש זכויות רפואיות, בעלי ידע רפואי ומקצועי וניסיון רב שנים. בעזרת כ-25 רופאים, ו-150 עובדים, מנהלי מימוש זכויות ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב במקרים מגוונים רבים מספור, ובעלי היכרות מעמיקה עם המערכות הבירוקרטיות המורכבות נשמח לעמוד לרשותך ולסייע לך בפנייתך לקבלת הזכויות הרפואיות העשויות להגיע לך עקב מצבך הרפואי. כל שצריך לעשות הוא להגיע לפגישה ראשונית בה נציג את הדרכים שבהן נוכל לסייע לך בתהליך. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!