top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

הראש והזנב של תשע"ז

פורסם: מירית קירשנברג באתר mako בתאריך 14/09/17

רגע לפני שאנחנו מתחילים שנה חדשה, שאלנו מנכ"לים מובילים בישראל על הראש (ההצלחות) והזנב (האתגרים) של השנה החולפת. מהאופניים החשמליים שממשיכים לגבות קורבנות ועד להיי טק שכובש את הנגב. מסכמים שנה.

"הטכנולוגיה תביא בשורה לציבור הנכים"
לבנת פורן, מייסדת ויו"ר חברת "לבנת פורן – זכויות רפואיות"

זנב:

"שנת 2045 אולי נראית רחוקה, אבל כשמבינים שזו השנה שבה קופת הביטוח הלאומי תתרוקן לחלוטין, פתאום נזכרים שזה העשור שממנו והלאה רובנו נפנה לראשונה לקבל את שמגיע לנו, ונהיה זכאים לקצבה חודשית. בשנה זו למעשה אזרחי ישראל יאבדו את הביטחון הסוציאלי הבסיסי שלהם. השנה, גם החשב הכללי באוצר וגם מבקר המדינה התריעו על מה שידוע כבר שנים ולא מטופל, הם חשפו לציבור שהגירעון הכלכלי של המוסד לביטוח לאומי כל כך עמוק, עד שקצבאות הזקנה שלו, כולל קצבאות נכות וקצבאות למעוטי יכולת נמצאות בסכנה ממשית. "על פי התחזיות, כבר ב-2026 צפוי כי מאזני הביטוח הלאומי יהיו גרעוניים, ועד 2045 ינוצלו הרזרבות שנאגרו בשנים הקודמות וקרן הרזרבה תתרוקן עד תום.

"הסיבה העיקרית לקריסת הביטוח הלאומי היא התארכות תוחלת החיים. מקבלי קצבת הזקנה כאן כדי להישאר ומי שעבד ושילם לביטוח הלאומי 30-40 שנה, צפוי שיהיה זכאי לקצבת זקנה עוד 20-30 שנה וקופת הביטוח הלאומי אינה ערוכה לכך. מה שמטריד הוא שגם בחודש הבא כל אחד מאיתנו יעביר כספים רבים ממשכורתו לקופת הביטוח הלאומי הקורסת. זוהי תחילתה של מפולת השלגים אך עוד ניתן לתקן ולהציל את הביטוח הלאומי. עם תכנון נכון לטווח ארוך וחשיבה נכונה, עם עיניים פקוחות לעתיד וקבלת החלטות אמיצות ניתן להציל את הביטוח הלאומי".


ראש:

"כ-15% מאוכלוסיית העולם סובלים ממוגבלויות שונות. עבור אוכלוסייה זו הטכנולוגיה היא לא עוד גאדג'ט אלא דבר שביכולתו לשנות חיים באופן דרמטי, להוות כלי פורץ דרך לאיכות חיים ולהגביר את שילובם של הנכים בחברה בכלל ובשוק העבודה בפרט. השנה ולראשונה בעולם, התארגנה משלחת ישראלית בהובלת עמותת 'PresenTense' המפעילה בישראל את מאיץ היזמות הראשון בעולם ליזמים בעלי רעיונות לפיתוחים טכנולוגיים עבור אנשים עם מוגבלויות. במסגרת המשלחת נפגשו החברות הישראליות עם משקיעים, בין היתר עם NAB – הבנק הגדול ביותר באוסטרליה, טבע אוסטרליה ו-Celestino, חברת נדל"ן המתמחה בהקמת פארקי מדע ותעשייה ועוד, אשר מזהים כעת את היצירתיות והפתרונות החדשניים שמגיעים מכיוונה של ישראל וצמאים לשיתוף פעולה חוצה יבשות. יש כאן בשורה גדולה לציבור הנכים בעולם כולו, ובישראל אני מצפה שתרחיב את אפשרויות התעסוקה וההשתלבות בחברה ותפתח עבורם מעגלי פרנסה נוספים".


כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page