top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

הר הביטוח

מהו הר הביטוח? מהי מטרתו? איך משתמשים בו? איזה מידע תוכלו לאתר דרכו ואיזה מידע אינו נכלל בו? מה בין כפל ביטוח להר הביטוח? כיצד מסייע הר הביטוח לקרוביו של נפטר? ושאלת השאלות – מה תוכלו לעשות עם המידע שאיתרתם בהר הביטוח? איך תצליחו לממש בעזרתו את זכויותיכם?

אנחנו כאן כדי לענות וגם כדי לסייע לכם בפועל להשיג את המיטב.


מהו הר הביטוח?

הר הביטוח​ הוא מנוע חיפוש חינמי ומאובטח, המאפשר לכם לקבל בכל רגע מצג עדכני של מוצרי הביטוח שרכשתם במהלך השנים מחברות הביטוח השונות. המיזם החדשני, שאף מוגדר על ידי רבים כמהפכני, הושק על ידי רשות שוק ההון במשרד האוצר באפריל 2017.

הר הביטוח מספק מידע בסיסי וחיוני בהקשר לכל מוצר ביטוח שרכשתם – לאיזו חברת ביטוח הוא שייך, מהי תקופת הביטוח שלו, כמה שילמתם עבורו עד היום ועוד. באמצעות הממשק החכם תוכלו לקבל דו"ח, הכולל את רשימת כל הפוליסות שיש ברשותכם. תוכלו לבדוק אם תיק הביטוח שלכם כולל ביטוחים כפולים או ביטוחים מיותרים שאתם משלמים עליהם מבלי שיש בהם תועלת או צורך. תוכלו לגלות גם איזה ביטוח שכחתם לבטל או איזה ביטוח שלא ידעתם על קיומו נמצא ברשותכם.

במילים אחרות, מדובר בשירות חיוני ומועיל, שעושה סדר ממשי בתיק הביטוחים המבולגן והמעורפל של רבים מאיתנו. כאשר מדובר בביטוחים, הסדר הזה מתורגם ישירות לכסף – בין אם אלו ביטוחים שאין לכם צורך בהם ואתם משלמים עבורם פרמיות חודשיות, ובין אם אלו כספים שמגיעים לכם מתוקף ביטוח כזה או אחר שברשותכם, ולא תבעתם אותם עד כה. את כל המידע החשוב הזה תוכלו לקבל אונליין מהר הביטוח מבלי להשקיע מאמץ, באמצעות לחיצה על מספר מקשים. מידע זה מהווה מפתח למימוש זכויותיכם במסגרת הביטוחים השונים ולהתנהלותכם המושכלת תוך שליטה מלאה בתיק הביטוחים.

איך נולד הצורך בהר הביטוח ומהי מטרתו?

הר הביטוח כשמו כן הוא – הר עצום ורחב, המורכב מעשרות מיליוני ביטוחים, שנרכשו על ידי אזרחי ישראל בעשרות מיליארדי שקלים. אנשים רבים אינם מודעים לכל מוצרי הביטוח שברשותם, שחלקם אף מיותרים וחסרי תועלת, וכתוצאה מכך הם מבזבזים את כספם לשווא. הר הביטוח נוצר על מנת לשנות את המציאות הזו, וליצור במקומה מציאות משופרת, שבה כל אחד שולט בתיק הביטוח שלו, יכול לבטל פוליסה מסוימת אם אינה מתאימה לצרכיו, ובאפשרותו לבחור פוליסה יעילה יותר במחיר משתלם יותר. מצב עניינים כזה מעודד תחרות בריאה בין חברות הביטוח, ושם את הכוח בידי ציבור המבוטחים – אתם, אנחנו. תם העידן שבו הייתם צריכים להפוך עולמות, לבזבז שעות ארוכות בהמתנה בטלפון או לקחת יום חופש לסידורים בחברות הביטוח – וכל זה רק כדי לברר פרטים על ביטוח כזה או אחר שרכשתם לאורך השנים בחברות השונות. מאז שהר הביטוח נולד, אתם יכולים להיות מסודרים במלוא מובן המילה – לשלוט, לחסוך, לייעל ולהרוויח.

סוגי הפוליסות שתוכלו לאתר באמצעות הר הביטוח

הר הביטוח מציג סוגים שונים של פוליסות. אפשר לאתר באמצעות הר הביטוח ביטוח חיים או ביטוח בריאות ולדעת איזה כיסויים וסכומים כלולים בהם. בעזרת הר הביטוח משפחתו של אדם סיעודי יכולה לברר איזה זכויות מקנה לו הביטוח הסיעודי שרכש לפני שנים. כך גם יורשיו של אדם שהלך לעולמו יכולים לבדוק, דרך מידע שמספק הר הביטוח לנפטר, מה מגיע להם.

בהר הביטוח תוכלו למצוא את סוגי הפוליסות הבאות:

  • קטגוריית ביטוחי בריאות קבוצתיים ופרטיים – קטגוריה זו כוללת מגוון רחב של פוליסות כגון: ביטוח סיעודי, ניתוחים, ייעוץ ובדיקות, תרופות, השתלות, מחלות קשות, תאונות אישיות, ביטוח שיניים ועוד.

  • ביטוח חיים משלם – פוליסה בה המבוטח הגדיר סכום כספי, אשר עם פטירתו יועבר למוטבים שנבחרו על ידו, או ליורשיו במקרה שלא הגדיר מוטבים.

  • ביטוח חיים עם חיסכון – פוליסה שאיננה חיסכון פנסיוני, ואשר מעניקה כיסוי במקרי מוות או אובדן כושר עבודה (לא ניתן לאתר בעזרת הר הביטוח פנסיה / חיסכון פנסיוני).

  • ביטוח משכנתא – ביטוח שנעשה במסגרת עסקת משכנתא, ובדרך כלל משלב ביטוח חיים עם ביטוח מבנה לדירה.

  • ביטוח רכב חובה – ביטוח שמכסה נזקי גוף אשר אירעו עקב תאונת דרכים או בעת השימוש ברכב, הן למבוטח והן לאחרים.

  • ביטוח רכב מקיף – פוליסה המכסה את נזקי הרכוש אשר נגרמו לרכב המבוטח עקב תאונה, גניבה ושאר אירועים המפורטים בכיסויי הפוליסה.

  • ביטוח רכב צד ג' – פוליסה המכסה את נזקי הרכוש, שהרכב המבוטח גרם לרכב של גורם אחר (צד שלישי).

  • ביטוח דירה – פוליסה המכסה נזקים אשר אירעו למבנה הדירה ולתכולתה.

  • ביטוח מקיף לעסק – פוליסה המכסה נזקים אשר נגרמו לבית העסק המבוטח ולתכולתו.

מלבד סוגי הפוליסות שצוינו לעיל, ניתן לקבל עבור כל פוליסה מידע הכולל את מספרה, החברה המבטחת, תקופת הביטוח והפרמיה המשולמת. ישנן פוליסות מסוימות המפרטות בנוסף גם את כתבי השירות ואת עלויותיהם.

יש גם מידע שלא תוכלו לאתר בהר הביטוח

בהר הביטוח לא ניתן לאתר מידע ביטוחי כדלקמן:


  • פוליסות ביטוח שכבר אינן בתוקף.

  • ביטוחים שנערכו לתקופה קצרה של עד 3 חודשים כדוגמת ביטוחי נסיעות.

  • חיסכון פנסיוני – לא ניתן לאתר בעזרת הר הביטוח פנסיה, קופות גמל, ביטוח מנהלים או כל מוצר המהווה חיסכון פנסיוני. ביטוחים הנמנים על קטגוריה זו ניתן לאתר באמצעות הר הכסף למעבר לאתר הר הכסף לחץ כאן – אתר נוסף של משרד האוצר המבוסס על רעיון דומה, ובעזרתו תוכלו לאתר את כל המוצרים הפנסיוניים שברשותכם, או בעזרת המסלקה הפנסיונית – למעבר לאתר המחלקה הפנסיונית לחץ כאן

  • ביטוחי שב"ן – ביטוחים משלימים שרכשתם דרך קופות החולים.

כמו כן, חשוב לציין כי בהר הביטוח לא ניתן למצוא פירוט מעמיק של כל מרכיבי מוצר הביטוח על שלל תנאיו וחריגיו. הר הביטוח מספק מידע כללי בלבד כגון: תוקף הפוליסה, החברה המבטחת, התשלום וכו'. מידע מפורט יותר יש לברר בשיחה ישירה עם סוכן הביטוח או החברה המבטחת.

השימוש בהר הביטוח – ידידותי ויעיל

כשתיכנסו להר הביטוח תגלו שההר "אינו קשה לטיפוס". כל מה שנדרש מכם הוא למלא מספר תעודת זהות ואת תאריך הנפקתה. לאחר מילוי פרטים בטופס המקוון, תוכלו ללחוץ על "צפייה בתיק הביטוחי" ולקבל את הדו"ח הכולל את כל מוצרי הביטוח שרכשתם בעבר, ובו גם מידע כללי על כל מוצר. כמו כן, תוכלו לבטל מוצר ביטוח כזה או אחר, לקבל דרך האתר מסמכים הנדרשים לצורך תביעה משפטית ועוד. היתרון של הר הביטוח בא לידי ביטוי במערכת ברורה מאוד ומסודרת לפי נושאים, כך שתוכלו לראות אם בסוג ביטוח מסוים יש לכם יותר מפוליסה אחת, ואם אתם משלמים על כפל ביטוח.

בדיקה ואיתור ביטוחים כפולים בהר הביטוח – זה עובד

מאז הקמתו, הר הביטוח הצליח לאתר מיליוני ביטוחים כפולים שאין בהם כל צורך, ובכך סייע לציבור הישראלי לחסוך מדי שנה מאות ואלפי שקלים. דבר ידוע הוא, שמבוטחים רבים סובלים מבעיית כפל הביטוח, שבאה לידי ביטוי בתשלום כפול ומשולש עבור כיסוי זהה שרכשו במסגרת פוליסות וחברות ביטוח שונות. כך לדוגמה, ייתכן ואתם משלמים פעמיים על כיסוי של תרופות, ניתוחים, השתלות וכו' במסגרת ביטוחי בריאות שונים שרכשתם. התשלום הכפול לא יקנה לכם פיצוי כפול בהתרחשותו של אירוע הביטוח, ולכן הוא מהווה הוצאה שאין לה תוחלת או תועלת. ההערכה היא שגם כיום קיימים עשרות אלפי מקרים כאלה של כפל ביטוחים במוצרי הביטוח השונים.

לפי נתונים שפרסמה רשות שוק ההון בשנת 2018, רוב הביטוחים הכפולים (28%) הינם ביטוחי חיים, 22% מכפלי הביטוח נכללים בקטגוריית תאונות אישיות, 14% בכיסוי ניתוחים במסגרת ביטוח בריאות, 13% בכיסוי תרופות. 10% מהכפילויות התגלו בביטוח סיעודי, 8% בתחום ייעוץ ובדיקות ו-5% בקטגוריית ביטוחי מחלות קשות.

בחיפוש פשוט במסגרת הר הביטוח סיעודי ובני משפחתו יכולים לגלות שהמבוטח שילם במשך שנים עבור ביטוחים כפולים, ולבטלם בו במקום. כשמדובר באדם סיעודי, הכסף שנחסך כתוצאה מהביטול יכול לשמש לרווחתו ולשיפור תנאי חייו.

מה עליכם לעשות לאחר איתור כפל ביטוח?

חשוב לחזור ולהדגיש – המידע שהר הביטוח מספק הוא חשוב ומועיל, אך איננו יורד לעומקן של המילים הקטנות ואינו מפרט על הרכב הפוליסה. לפעמים הכפל הביטוחי הוא רק לכאורה. כך למשל,

אם איתרתם בהר הביטוח כפל ביטוחי בפוליסה מסוג שיפוי או בפוליסה מסוג פיצוי – חשוב לבדוק בשלב ראשון את תנאי הפוליסות הללו, ורק אז לקבל את ההחלטה אם לבטל אותן או לא. בפוליסות מסוג שיפוי, כמו ביטוח רכב, ההחזר הכספי מחברת הביטוח יינתן בהתאם להוצאות התיקון ולירידת הערך של הרכב. במקרה של כפל ביטוח – לא תקבלו החזר מכל אחת מהחברות בהן רכשתם את הפוליסה, אלא שההחזר יתחלק בין שתי החברות. לעומת זאת, בפוליסה מסוג פיצוי, חברת הביטוח תשלם החזר כספי ללא תלות בהוצאות שהיו לכם בפועל, אלא על פי סכום שנקבע מראש בתנאי הפוליסה. במקרה כזה, תקבלו פיצוי בגובה הסכום הנקוב מכל אחת מהפוליסות שברשותכם.

פוליסות רבות, כמו ביטוחי בריאות לדוגמה, כוללות גם מרכיב פיצוי וגם מרכיב שיפוי, ומכסות קשת רחבה של אירועים. לכן, אם איתרתם בהר הביטוח פוליסה כפולה של שיפוי, יש לפנות אל איש מקצוע, שיוכל לבחון בקפידה את תנאי הפוליסות ולייעץ לכם כיצד לנהוג. גם אם יש צורך לבטל אחת מהפוליסות הכפולות, מן הראוי לעשות זאת רק לאחר קבלת ייעוץ מקצועי, ביצוע סקר שוק והשוואה בין חברות הביטוח.

הר הביטוח לנפטר – הדרך לאיתור ביטוחים עבור נפטר

כאשר קרוב משפחה הולך לעולמו, יש עומס של סידורים פיננסיים ובירוקרטיים הנערמים על כתפי בני משפחתו. בין המטלות השונות, חשוב מאוד לבדוק אם נותרו על שם המנוח ביטוחים שכבר אינם רלוונטיים, ובהתאם לכך יש לבטלם ולהפסיק לשלם עליהם באופן מיידי. מכיוון שבאתר הר הביטוח נפטר עדיין מתועד מבחינת מאגר הביטוחים שלו, מדובר באמצעי יעיל ומהיר העומד לרשות קרובי המנוח ומסייע להם. החיפוש באתר מעלה בלחיצת כפתור את כל פוליסות הביטוח התקפות של הנפטר.

החיפוש אחר ביטוחי קרוב משפחה שנפטר אינו כרוך בפרוצדורות חריגות או ארוכות יותר מהחיפוש הרגיל. על מנת להיכנס לאזור האישי של המנוח יש להכניס לאתר את פרטיו האישיים – מספר תעודת זהות, מועד הנפקה של התעודה ותאריך פטירה. התוצאות שיעלו יציגו מידע על קיום מוצרי ביטוח פעילים מכל חברות הביטוח, הרשומים על שם הנפטר ואשר היו בתוקף במועד פטירתו.

לאחר איתור פוליסות ביטוח על שם הנפטר, שהיו פעילות ותקפות בעת פטירתו, יש לבחון ולהחליט מה לעשות איתן. מטבע הדברים, את כל הביטוחים האישיים שלו אין טעם לשלם ולכן יש לבטלם לאלתר. פוליסות ביטוח רכוש שרלוונטיות עדיין כגון ביטוח דירה, ביטוח רכב או ביטוח בית עסק – יש להעביר על שם אחר. במערכת הר הביטוח נפטר מתועד גם בכל הקשור לביטוח חיים. אם היה לו ביטוח חיים, אפשר לבדוק מי הם המוטבים הרשומים בפוליסה ולפדות את הביטוח בכסף. גם ביטוח מקרה מוות עקב תאונה מאפשר לממש את הכספים מול חברת הביטוח בקרות האירוע המבוטח. ישנן פוליסות שונות כמו מחלות קשות או פוליסות בריאות, שגם לגביהן מומלץ לפנות אל חברות הביטוח על מנת לברר אם קיימת זכאות למימוש הכספים. במקרים רבים, מומלץ ביותר להשתמש בשירותי חברה מקצועית כמו לבנת פורן, שתוכל לסייע במימוש הזכאויות השונות מול הגופים המבטחים.

איתרתם? המידע בידכם? מה עושים עכשיו וכיצד ניתן לממש את הזכויות?
לאחר קבלת המידע מהר הביטוח תוכלו לפעול בהתאם לממצאים שהעלה החיפוש:
  1. למקסם את היעילות והרווחיות בתיק הביטוחים שלכם על ידי ביצוע סקר שוק, לפיו תוכלו להשוות בין חברות הביטוח ותנאי הפוליסה שלהן, המחירים המוצעים ומדד השירות. ניתן לבדוק ולהשוות עלויות באמצעות מחשבונים ייעודיים, שהושקו על ידי משרד האוצר בתחומים השונים: ביטוח חובה לרכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים וביטוח בריאות. בהתאם לבדיקה זו ניתן לפעול מול חברות הביטוח כדי להוזיל עלויות.

  2. לטפל במקרי כפל ביטוח בהתאם להנחיות שפורטו בכתבה זו. כאמור, לא בכל מקרה של ביטוחים כפולים, הטיפול יסתכם בביטול של פוליסות. במקרים רבים, נדרשת עין מקצועית יותר, שתוכל לכוון אתכם לביצוע הפעולות הנכונות.

  3. לבדוק אם תיק הביטוח שלכם כולל את הכיסויים התואמים לצרכיכם. ברוב הפעמים אי התאמה עלול לגרור תשלומי פרמיה גבוהים יותר מהנדרש, אשר משולמים עבור כיסויים מיותרים. כך לדוגמה, תשלום על פוליסת "כל נהג" כאשר המבוטח הוא נהג יחיד, או כיסוי של נהג צעיר או נהג חדש כאשר אותו נהג בעבורו נרכש הכיסוי כבר מזמן אינו בסטטוס זה. גם בהקשר זה מומלץ להיוועץ בגורמים מקצועיים, שינתחו את מצבכם האישי, המשפחתי והתעסוקתי כמו גם את העדפותיכם, ויבדקו אם המוצרים בתיק הביטוח שלכם אכן נותנים לכם את המענה המיטבי.

  4. באשר למימוש זכויות – אם איתרתם פוליסה שעל פניו נראה כי ניתן לתבוע כספים מתוקף זכויותיכם בה – זה המקום להיעזר בגוף מקצועי. מומחים למימוש זכויות יכולים לראות את התמונה הרחבה, ולטפל בכל הפרוצדורות הבירוקרטיות המייגעות, כדי להפיק עבורכם את המיטב מכל מצב נתון.

אנחנו כאן כדי לספק סיוע במימוש זכויות לאחר איתור מידע בהר הביטוח

אנו בחברת לבנת פורן – זכויות רפואיות, בעלי ידע רפואי ומקצועי וניסיון רב שנים בכל הקשור לסיוע במימוש זכויות. בחברתנו פועלים כ-25 רופאים וכ-150 עובדים, מנהלי לקוח, ואנשי מקצוע, המנוסים בסיוע במקרים רבים ושונים של מימוש זכויות, מכירים היטב את המערכות הבירוקרטיות המורכבות באופן מעמיק, ומסוגלים להתנהל מולן בצורה מיטבית ואפקטיבית.

נשמח לעמוד לרשותך ולסייע לך בכל הקשור למימוש זכויות מפוליסות ביטוח שונות אשר אותרו על ידך באמצעות אתר הר הביטוח.

כל שצריך לעשות הוא להגיע אלינו לפגישה ראשונית, במהלכה נציג את הדרכים שבהן נוכל לסייע לך בתהליך. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך.

כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page