top of page

נכות כללית

ביטוח לאומי

הטבות למקבלי קצבת נכות כללית מביטוח לאומי


במידה ואתם זכאים לקצבת נכות כללית, חשוב שתדעו כי ייתכן ומגיעות לכם הטבות נוספות הנלוות לזכאות הקצבה.


פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי

מי שזכאי ומקבל קצבת נכות כללית בשיעור של 75% ומעלה לצמיתות או באופן זמני לתקופה רצופה של שנה לפחות- מקבל פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי מהקצבה ומהכנסה שלא מעבודה, בתקופה שבה הוא מקבל את הקצבה.

מי שמקבל קצבת נכות ואין לו הכנסה אחרת, ינוכו מקצבתו  דמי ביטוח בריאות בסכום של  116 ש"ח (החל ב- 01.01.2024)


הטבות וזכאות לתעודת נכה

תעודת נכה זכאי מי שמקבל אחת מהקצבאות האלה: נכות כללית, נכות מעבודה, שירותים מיוחדים, ילד נכה, ניידות, נפגעי איבה - שנקבעה להם דרגת נכות קבועה בשיעור 20% ומעלה.

התעודה מעניקה הטבות והנחות מגוונות למשל:  הנחות בתחבורה הציבורית, בכניסה לאתרים ומוזיאונים ועוד.התעודה מקנה גם פטור מעמידה בתור ופטור מתשלום עבור מלווה לקבוצות מסוימות. בתעודת הנכה מופיעה ההטבה "פטור מתור/ פטור מתשלום מלווה" למי שזכאי.

התעודה אמורה להישלח אוטומטית למי שזכאי לקצבת נכות.


הטבות נוספות למקבלי קצבאות מהביטוח הלאומי במוסדות וארגונים

הנחה בגביית עמלות בנקים

הנחה בגביית עמלות עבור 4 פעולות בחודש שבוצעו על-ידי פקיד הבנק. ההטבה ניתנת למי שנקבעה לו דרגת נכות בשיעור 40% ומעלה על ידי הביטוח הלאומי.


משרד השיכון סיוע בשכר דירה לנכים 

סיוע בתשלום שכר דירה לשכירת דירה בשוק החופשי. זכאים להטבה מקבלי  קצבת נכות כללית בעלי דרגת אי כושר בשיעור של 75% ומעלה ו/או מקבלי קצבת שירותים מיוחדים בשיעור של 112%, הנמצאים בארץ פחות משנתיים.


סל שיקום ממשרד הבריאות

ניתנת הטבה של סיוע מסל השיקום​. זכאים להטבה מקבלי קצבת נכות כללית שנקבע להם ליקוי רפואי נפשי בשיעור 40% ומעלה.​


הנחה בתחבורה ציבורית

50% הנחה בתעריפי נסיעה בתחבורה ציבורית לנכים- באוטובוסים, ברכבת ישראל, ברכבת הקלה, במטרונית, ברכבלית ובכרמלית זכאים להטבה מקבלי קצבת הנכות הכללית.


הנחה במים לנכים

כמות מים נוספת של עד 3.5 מ"ק לחודש בתעריף הנמוך- זכאים להטבה מקבלי קצבת נכות כללית שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 70% ומעלה.


הנחה במס רכישה לנכה מרשות המסים- מיסוי מקרקעין

הנחה במס רכישה על דירת מגורים או על קרקע לבניית דירת מגורים, לפי תקנות מס שבח מקרקעין. ההנחה מוענקת פעמיים בלבד. זכאים להטבה  מקבלי קצבת נכות כללית בעלי דרגת אי כושר לצמיתות בשיעור של 75% לפחות.


הנחה בארנונה

הנחה במסי ארנונה לנכה . גובה ההנחה נקבע על ידי הרשות המקומית. זכאים להטבה מקבלי קצבת נכות כללית בעלי דרגת אי כושר בשיעור של 75% ומעלה וכן מי שנקבעה להם נכות רפואית בשיעור של 90% ומעלה.

אנחנו כאן בשבילכם 

אנו בחברת לבנת פורן – זכויות רפואיות, בעלי ידע רפואי ומקצועי וניסיון רב שנים בכל הקשור לסיוע במימוש זכויות רפואיות. בחברתנו פועלים כ-25 רופאים וכ-150 עובדים, מנהלי לקוח, ואנשי מקצוע, המנוסים בסיוע במקרים רבים ושונים של מימוש זכויות, מכירים את המערכות הבירוקרטיות המורכבות באופן מעמיק, ומסוגלים להתנהל מולן בצורה מיטבית ואפקטיבית.

 

נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בפנייתכם לקבלת הזכויות הרפואיות העשויות להגיע לכם עקב המצב הרפואי שלכם. כל שצריך לעשות הוא להגיע לפגישה ראשונית, במהלכה נציג את הדרכים שבהן נוכל לסייע לכם בתהליך. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידכם.

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page