top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

העלאת קצבת נכות 2024 - תוספת של מאות שקלים בחודש!

בשורה חשובה, קצבאות הביטוח הלאומי יעודכנו ויעלו בהתאם לשכר הממוצע במשק- מדובר בעליות משמעותיות גם בשכר המינימום וגם בקצבאות!

גובה קצבאות הביטוח הלאומי נקבע בחקיקה בכנסת וכעת יצאה הודעה רשמית של הביטוח הלאומי על העלאת הסכום הכספי של הקצבאות.

קצבאות הנכות כוללות את הקצבאות: נכות כללית,שירותים מיוחדים וגמלת 'ילד נכה' אשר הן הקצבאות היחידות המוצמדות לשכר הממוצע ולכן הם אלו שתורגש בהן העלייה של 5.6%, אותה העלייה של השכר הממוצע במשק.

מאת: מי-טל פוגל


החלטה לשנת 2024 – לדעת איזו קצבה מגיעה לכם!

כדי להבין את גודל העלייה חשוב לדעת: קצבת נכות כללית בדרגה של אי כושר השתכרות מלאה תעמוד על 4,291 ₪ בעוד שבשנת 2023  היא עמדה על 4,063 ₪.

נכה בדרגת אי כושר השתכרות מלאה עם תוספת עבור בן/בת זוג (שאינו נכה) - יקבל מעתה 5,673 ₪ בעוד שבשנה שעברה קיבל אותו אדם 5,373

העלאת קצבאות הנכות השונות במוסד לביטוח לאומי היא בשורה משמעותית עבור ציבור גדול בישראל.


גם אתם מתמודדים עם אתגרים רפואיים אשר מקשים על כושר העבודה שלכם? עכשיו, עם הבשורה על העלאת הקצבאות כדאי שגם אתם תקבלו החלטה לשנת 2024- לבדוק מה מגיע לכם!

אנשים רבים בציבור אינם מודעים לכך שמגיעה להם קצבת נכות, אם זה בגלל הקושי להודות במגבלה ואם בגלל חוסר ידע או מוטיבציה להתעסק עם בירוקרטיה. אצל אנשים מסוימים הנכות היא "שקופה"- כלפי חוץ לא ניתן לראות אותה אך האדם המתמודד עימה חווה קשיים אשר כוללים ירידה משמעותית ביכולת לעבוד ולהשתכר. עכשיו, משעלו הקצבאות , זה הזמן להיות במודעות למה שמגיע לכם ,להאמין שאכן מגיע לכם, ולדרוש את הזכויות הרפואיות שלכם!

 


העלאת קצבת נכות 2024
העלאת קצבת נכות


האם מגיעה לי קצבת נכות ?

העלאת הקצבאות היא בשורה גדולה עבור מי שכבר זכאי לקצבה אך היא גם בשורה גדולה מאוד עבור מי שעוד לא מקבל אותה, מי שכלל לא מודע לכך שהיא מגיעה לו וגם עבור מי שניסה לקבל קצבה ולא הצליח לעשות זאת לבדו.


חשוב לזכור כי מטרת קצבת הנכות הכללית היא לפצות את האדם הנכה על אובדן כושרו להשתכר ולא על עצם קיום הנכות, זה בדיוק ההבדל בין נכות רפואית לנכות כללית.

 למרות מה שרבים אולי חושבים, קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי לא מיועדת רק לאנשים המרותקים לכיסאות גלגלים או למיטה ושאינם מסוגלים לעבוד כלל.  גם אנשים עובדים שעקב הבעיות הרפואיות שלהם צומצם כושר עבודתם עשויים להיות זכאים לקצבה.

 

אני? נכה?!

"נכון שיש לי מחלת ריאות אבל עוזרים לי בעבודה" "נכון שאני סוכרתי אבל זה עדיין לא אומר שאני נכה"  אנשים רבים מתעקשים על כך שהם לא "נכים", כי קשה להם לתפוס את עצמם ככאלה. חוסר המודעות מונעת מהרבה מאוד אנשים לקבל זכויות שמגיעות להם.

גם אתם סובלים ממחלת לב או כל מחלה כרונית אחרת? גם אתם מרגישים שאתם כבר לא אותו דבר בתפקוד שלכם בעקבות מצב רפואי? אתם הורים לילד עם צורך רפואי מיוחד?  אולי מגיעה לכם קצבת נכות?

 

קצת מידע על קצבאות נכות

על מנת לקבל קצבת נכות כללית צריכים להתקיים מספר תנאים:

גיל- הזכאות לקצבת נכות כללית מתחילה מגיל 18 ונמשכת עד גיל פרישה.

נכות רפואית- וועדה רפואית צריכה לקבוע לפחות 60% נכות רפואית משוקללת. הנכות מתייחסת למכלול הבעיות הרפואיות של החולה.

נכות תפקודית-  הוועדה הרפואית צריכה לקבוע באיזה מידה צומצם כושר השתכרותו של החולה עקב מצבו הרפואי. רק מי שכושר עבודתו צומצם ב-60% ומעלה יוכל לקבל קצבת נכות.

קריטריון הכנסה- הכנסותיו של החולה מעבודה צריכות להיות נמוכות מ-60% מהשכר הממוצע במשק , לנכה שזכאי במשך תקופה ממושכת או בעל ליקוי רפואי חמור ונמוכות מ-45% מהשכר הממוצע במשק לנכים במצב "קל" יותר.


לא בטוחים אם אתם עומדים בכל התנאים? אנחנו כאן כדי לסייע בכל מה שקשור בקצבת נכות כללית!
 

קצבאות הנכות עולות


ובמספרים? גובה הקצבאות ב-2024

השנה, השכר הממוצע עלה ב- 5.6% והחל מחודש ינואר 2024 יעדכנו הקצבאות בביטוח הלאומי בשיעור זה.

קצבת נכות כללית בדרגה של אי כושר השתכרות מלאה תעמוד על 4,291 שקל בעוד שבשנה שעברה היא היא עמדה על 4,063 שקל. במצב של נכות בדרגת אי כושר השתכרות מלאה עם תוספת בן/בת זוג (שאינו נכה) יקבל מעתה הזכאי  5,673 שקל בעוד ב-2023 קיבל 5,373 שקל.


קצבת שירותים מיוחדים  שמיועדת לאנשים עם נכות קשה יותר עולה גם היא בהתאם לשכר הממוצע בסך של בין 95 שקל ל-520 שקל בהתאם לאחוזי הנכות והקושי.


גמלת "ילד נכה" עולה גם היא וילד עם 100% נכות קצבה עבורו תעלה מ-3,295 שקל ל-3,479 שקל. זאת עלייה של 184 שקל. תוספת לילד עם נכות ושהוא גם מונשם תעלה החל מינואר מ-9,293 שקל ל-9,813 שקל - עלייה של 520 שקל.

 

קצבת נכות כללית - העדכונים שמפרסם הביטוח הלאומי

קצבת נכות כללית מעודכנת

קצבת ילד נכה - העדכונים שמפרסם הביטוח הלאומי

קצבת ילד נכה מעודכנת

תביעה לקצבת נכות - מאיפה מתחילים?!

כיצד מגישים תביעה לקצבת נכות כללית? או לכל אחת מהקצבאות השונות?

כדי לבצע הגשת תביעה לנכות כללית יש צורך במילוי והגשת טפסים לביטוח לאומי, צירוף מסמכים רפואיים, פירוט הכנסות, תלושי שכר, ייפויי כוח, בדיקות רפואיות ובניית תיק רפואי רלוונטי ומעמיק ועוד . אבל ממש לא חייבים לעשות את כל אלו לבד.

אצלנו בלבנת פורן יש צוות מקצועי ומיומן שיתאים עבורך את הטיפול האישי והנכון לך וילווה אותך בפן הבירוקרטי, הרפואי והרגשי בבניית תיק רפואי והגשת התביעה עד לקבלת ההחלטה!

כל אחת ואחד מאנשי החברה מחויב ומסור למטרה אחת – לוודא שכל לקוח יקבל את המקסימום המגיע לו בדרך המהירה, התומכת והנוחה עבורו בתחושת של בטחון במערכת, יחס של כבוד והבעת אכפתיות לצרכיו .



כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page