top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

פטור ממס הכנסה: אולי גם לך מגיע?

פורסם: עיתון "בשבע" 09/11/17


לבנת פורן, מסבירה באילו מקרים כדאי לבדוק זכאות לפטור ממס הכנסה ומה צריך לעשות.

כששאול הגיע למשרדי "לבנת פורן" הוא לא האמין שהוא יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה. "אני לא נכה" חזר ואמר. "נכון, אני סובל מסכרת, וגם הלב כבר לא משהו, והשמיעה – כמו של כולם בגילי… אבל נכה? אני? מה פתאום".


בדיוק כמו שאול, רבים לא מודעים לכך שיתכן והם נכים בשיעור של למעלה מ- 90% גם אם הם לא מרגישים כך, ושהחוק במדינת ישראל קובע שאדם במצב כזה יכול להיות זכאי לפטור מתשלום מס הכנסה.


אתם שואלים את עצמכם, אם גם לכם מגיע פטור? לקראת שנת המס הקרובה, לבנת פורן, מייסדת ויו"ר חברת "לבנת פורן – זכויות רפואיות" מסבירה מה צריך לדעת כדי לא להפסיד את ההזדמנות לממש את זכויותיכם בזמן.


"לאנשים מאוד קשה להתמודד עם ההגדרה 'נכה'" היא אומרת מניסיונה "אבל בפועל כל מחלה, מגבלה פיזית או נפשית, או פציעה נמדדת באחוזי נכות, ומי שהגיע ל- 90% נכות רפואית משוקללת או יותר, יכול להיות זכאי להרבה מאוד כסף". כשפורן מדברת על הרבה כסף היא מתכוונת לסכום של אלפים ואפילו מאות אלפי שקלים "יש סוגים שונים של זכויות, שיכולות להגיע לאותו אדם, אבל הזכות שהרבה מאוד אנשים בכלל לא שמעו עליה היא הזכות לפטור ממס הכנסה".


דבר נוסף שרבים אינם מודעים אליו הוא שמי שהוגדר כזכאי לפטור ממס הכנסה, יכול לקבל בנוסף לפטור על שנת המס הנוכחית, החזר רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה. לרוב, מדובר בסכום מאד גדול של כסף שהופך להטבה משמעותית בסל הזכויות של מי שחלה או נפצע.


כמה זה שווה לנו?

אם נחזור אל שאול המתגורר במרכז הארץ, ומרוויח מדי חודש משכורת של כ-26,000 ₪

ומשלם מס חודשי של כ-5,000 ש"ח , הרי שבמידה ויימצא זכאי,

הוא יוכל לקבל מהמדינה החזר של כ- 60,000 ₪ על שנת המס הנוכחית.

בחישוב רטרואקטיבי של שש שנים אחורה, הוא יוכל להגיע להחזר של סכום שיכול להגיע עד 360,000 ₪.


ופה מגיעה הבשורה הגדולה, אנשים לא מודעים לכך שהם יכולים להיות זכאים להחזר מס עד 6 שנים אחורה מיום הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה וככל שהם יתמהמהו בגיבוש המסמכים הרפואיים הדרושים להגשת הבקשה לפטור ממס, כך הם בעצם מפסידים את הכסף ששילמו לרשות המיסים שנים אחורה. יש אנשים המחכים לגיל הפנסיה כדי להיות פנויים יותר לעסוק בתהליך הגשת הבקשה לפטור ממס הכנסה, אבל בדרך זו הם עלולים להפסיד את המס ששילמו בזמן שעבדו. המס החודשי בתקופות עבודה גבוה לעומת המס המשולם בפנסיה, לכן קריטי ביותר להתחיל את התהליך מוקדם ככל האפשר ובדרך המקצועית ביותר.


למי בדיוק מגיע הפטור?

"אישור זכאות על 90% נכות ומעלה ניתן לקבל על מגוון רחב של מחלות" אומרת פורן. "החל מסכרת עם סיבוכים, מחלות לב, פרקינסון, פוליו ושיתוק ילדים, ועד מחלות ריאה, טרשת נפוצה, גידול ממאיר בהווה או בעבר, מחלת כליות, דלקת פרקים ועוד. גם עיוורון, חירשות או בעיות אורתופדיות ונוירולוגיות יכולות להוביל לקבלת הזכאות. אבל תהליך האישור אינו פשוט ואינו מובן מאליו. כל מחלה או בעיה רפואית מוערכת באחוזי נכות מסוימים, ובסוף התהליך משוקללות כל הבעיות ביחד עד להגעה לאחוז המזכה. זאת גם הסיבה שבגללה כדאי להגיע למומחה. הוא זה שיכול לבנות את התיק הרפואי שמתאים לצרכי הוועדה הרפואית שקובעת את אחוזי הנכות, והוא גם יכול להמליץ על אחוזי הנכות המדויקים ולא לפספס גם את ההתייחסות לזכאות הרטרואקטיבית. הרבה פעמים מגיעים אלינו אנשים המדווחים על בעיה רפואית אחת והרופא מבין שיש עוד מכלול שלם של מחלות או פגיעות שבגללן אותו אדם זכאי לאחוזי נכות גבוהים יותר" .



אבל אם מדובר ב-90% נכות, למי ההטבה בכלל רלוונטית?

"כשאנחנו חושבים על מי שיש לו אחוזי נכות, אנחנו לפעמים חושבים על אדם מוגבל שלא יכול לתפקד בחיי היום יום. אבל כדאי להבחין בין מה שאנחנו חושבים למצב בפועל. במונחי הביטוח הלאומי ומס הכנסה – כל בעיה רפואית וכל מחלה נמדדת באחוזי נכות. לכן מדובר בהגדרה יבשה, כשלמעשה מי שמקבל אותה יכול להיות גם אדם בתפקוד מלא ומעבר".


חלק מהאנשים שנפגעו, או שחולים במחלות שמובילות ל-90% נכות, מתפקדים ביום יום כרגיל ויוצאים לעבודה, ואפילו מנהלים חברות. "עד היום טיפלנו באלפי אנשים שמרוויחים משכורות גבוהות במיוחד, עצמאיים מנהלים בכירים, דירקטורים, שופטים, עורכי דין, שרים וחברי כנסת, ועובדים שכירים עם שכר גבוה. עבור האנשים האלה הפטור משמעותי במיוחד ומסתכם בסכומים משמעותיים, היות שבמדינת ישראל המס הוא פרוגרסיבי וככל שרמת ההכנסה עולה כך גם נטל המס עולה, ובהתאם – גם ההחזר שאותו אדם יכול לקבל. ולצד זה אסור לשכוח שגם פנסיונרים המשלמים מס מידי חודש על הפנסיה שלהם הטבה זו יכולה להיות משמעותית ולשחרר כסף לטובת צרכים אחרים".


אז מתי הכי נכון להתחיל?

"מכיוון שהפטור נגזר רטרואקטיבית עד מקסימום שש שנים אחורה,כדאי לפנות מוקדם ככל האפשר. הסיבה היא, שאם תשיגו השנה את הזכאות, תוכלו לקבל החזר מלא על שנת המס הנוכחית, ובנוסף – גם החזר מס מלא על כל השנים האחרונות שבהן נוצרה לכם זכאות. כלומר, דחיית התהליך עלול לבטל את ההחזר שיכולתם לקבל על שנת מס שלמה, מה שיכול לעלות לכם עשרות אלפי שקלים.


האם מדובר בתהליך מסובך?

"התהליך הוא ארוך, בירוקראטי וכולל שלבים רבים. כמות הטפסים והאישורים הנדרשים גבוהה ולכן כדאי לעשות אותו בליווי מומחה שמקדיש את עצמו לעניין ומטפל בו. אנחנו כאן כדאי להפוך את התהליך הזה לקל יותר, מהיר יותר ונכון יותר ללקוח עד קבלת אישור הזכאות"

כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page