top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

להמשיך לעבוד ולקבל פטור ממס

ישנם מצבים רפואיים מאוד נפוצים כמו : מחלות לב, סכרת, יתר לחץ דם או אפילו כאבי גב שעשויים ללוות את האדם במשך שנים, ברוב המקרים מי שחווה אותם ממשיך לעבוד כרגיל.

לכן חשוב מאוד לדעת שישנה זכות משמעותית עבור אנשים העובדים למרות מצבם הרפואי והיא : פטור ממס הכנסה.


מצב רפואי מעניק פטור ממס הכנסה
אדם לוקח תרופות

ישנם אנשים שעובדים במלוא המרץ, מניבים ומייצרים ולכן הגיוני מאוד שהמדינה תרצה לעודד אותם להמשיך לעבוד, גם אם מצבם הרפואי רחוק מלהיות מושלם. זריקת העידוד לאנשים כאלו היא הטבה סוציאלית משמעותית המקנה פטור ממס הכנסה.



פטור ממס? למי? (רמז: אולי גם לכם)

נהוג להניח שמצב רפואי מקנה זכויות רק כאשר הנכות גורמת לאי כושר עבודה, אבל לא במקרה שלנו. נכון, פטור ממס הכנסה ניתן בהתאם למצב הרפואי אבל זה לא אומר שהוא מיועד רק לאנשים שאינם מסוגלים לעבוד. רבים מהזכאים עובדים במשרה מלאה ואפילו ממשיכים בשגרת חייהם ובמקביל הם נהנים מההטבות המגיעות להם במסגרת החוק. זאת משום שהנכות הרפואית, להבדיל מהנכות התפקודית, אינה בהכרח באה לידי ביטוי באופן המגביל את התפקוד והמקבלים אותה לא יוגדרו כ"נכים".



בכדי לקבל פטור ממס מפורטים בספר התקנות של המוסד לביטוח לאומי קריטריונים הכוללים התייחסות למחלות כרוניות ומצבים רפואיים נפוצים כגון: סוכרת, מחלות לב, ריאות וכלי דם ועוד.

איך זה עובד? כל ליקוי רפואי מתורגם לאחוזי נכות. פטור ממס ניתן במצבים בהם שקלול הליקויים יביא לאחוזי נכות משמעותיים כפי שייקבע על ידי ועדה רפואית ייעודית. לרוב נדרש שקלול של בעיות רפואיות נוספות, נפוצות יותר, למשל, כאבי גב, יתר לחץ דם, עודף שומנים, ירידה בראייה, ועוד.


פטור ממס – היתרונות הבולטים

• מרכיב המס בתלוש השכר יורד, בחלק גדול מהמקרים אף לצמיתות

• ישנה אפשרות לקבל פטור ממס רטרואקטיבית, עד שש שנים אחורה, עם ריבית והצמדה

• גם לאחר היציאה ממעגל העבודה הפטור עשוי להינתן בהיקפים שונים למשל, על תשלומי הפנסיה.

• ניתן לקבל זכויות רפואיות והטבות שונות, כגון הנחות בארנונה.

• החיים ממשיכים וניתן להמשיך כרגיל בשגרת העבודה ולהנות ממימוש עצמי, רווחה אישית וכלכלית ושיפור באיכות החיים.


איך עושים את זה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה צריך לעבור תהליך שכולל: פניה לפקיד שומה, הכנת תיק רפואי יסודי המתעד את מכלול הליקויים הרפואיים וכמובן התייצבות בפני הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח הלאומי. זה לא רק נשמע מסובך. התהליך בנוי ממספר גורמים ודורש התמקצעות וידע: בתחום הרפואי, בתחום המיסוי וכמובן שגם בהתנהלות מבחינה בירוקרטית. הוא גם דורש הרבה מאוד זמן , אבל אף אחד לא אמר שזה חייב להיות הזמן שלכם.


אם גם אתם ממשיכים לעבוד למרות המצב הרפואי שלכם ורוצים לנצל את אחת הזכויות הפיננסיות החשובות שהמדינה מספקת לאנשים כמוכם, המומחים של חברת לבנן פורן עומדים לרשותכם.

נלווה אתכם בעזרת מעטפת מקיפה של מומחים הכוללים רופאים, מנהלות תיק רפואי, מומחי זכויות ויועצי מס. החל מפגישה ראשונית (שאינה כרוכה בתשלום) ועד למימוש הזכאות לפטור ממס הכנסה.

כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page