top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

סובל מבעיות רפואיות משמעותיות ועובד? אולי מגיע לך פטור ממס הכנסה?

אם תשובתך לשאלה הראשונה היא כן, חשוב שתדע שייתכן ומגיעה לך הטבה משנה חיים בעידוד המדינה. איך תוכל לדעת אם מגיע לך? בנינו שאלון עם המון מידע בכדי לסייע לך להבין האם הנך עונה על הקריטריונים וזכאי לפטור. מתחילים!


קרא את חמשת השאלות וענה כן/לא


1.האם לצד מצבך הרפואי אתה עובד כשכיר או עצמאי?

כן/לא

חשוב שתדע, בין אם אתה שכיר ובין אם אתה עצמאי, בשני המקרים תוכל להנות מהטבה זהה בעת מימוש הזכאות לפטור ממס הכנסה וזאת כמובן בהתאם לסוג וגובה ההכנסה שלך!


2.האם אתה עובד במשרה מלאה או חלקית?

כן/לא

רבים מהזכאים לפטור ממס עובדים במשרה חלקית ואפילו מלאה וממשיכים בשגרת חייהם, במקביל הם זכאים להנות מההטבות המגיעות להם במסגרת החוק. קבלת הפטור היא הטבה השווה הרבה מאוד כסף ותוכל להעניק לך "אויר לנשימה" בכל הקשור בהכנסה ובפרנסה שלך ושל בני משפחתך.


3.האם אתה חולה במחלות כרוניות?

כן/לא

מחלות כגון : סכרת עם סיבוכים, מחלת לב, פרקינסון, מחלות ריאה, טרשת נפוצה, מחלת כליות, דלקת פרקים, מחלת כבד, בעיות אורתופדיות, בעיות ראיה ושמיעה ועוד, אלו רק דוגמאות למחלות המזכות בפטור ממס הכנסה. כמובן שישנו גם השקלול של אחוזי הנכות שמדבר גם על צירוף של בעיות רפואיות נוספות שאינן בהכרח מחלות כרוניות אלא אתגרים רפואיים שונים.


4.אתה סובל ממצב רפואי מורכב, אבל לא בהכרח רואים את זה עליך?

כן/לא

ישנו מושג הנקרא "נכות שקופה". להבדיל מנכות הנראית לעין, ישנם אנשים רבים הסובלים מבעיות רפואיות מורכבות ואף אחד לא רואה זאת כלפיי חוץ. יכול להיות שעד היום, המושג נכות הבהיל אותך וזו אחת הסיבות שבגללן עוד לא בדקת אם מגיע לך פטור ממס. חשוב שתדע שפטור ממס הכנסה מתבסס על נכות רפואית ולא תפקודית ולכן ההטבה מגיעה לרוב דווקא לאנשים מסוגלים לעבוד ולתפקד!


5.אתה מתמודד עם אתגרים רגשיים כתוצאה ממצבך הרפואי?

כן/לא

התמודדות עם מצב רפואי מלווה לעיתים בהתמודדות רגשית שעשויה להפוך לכרונית, מצב זה יכול אף הוא לזכות באחוזי נכות ויכול להגדיל את הסיכוי לקבלת הפטור ממס הכנסה, ועל ידי כך לסייע באיכות טיפול גבוהה יותר גם למצבך הרגשי. נציין כי במצב זה מומלץ להיעזר בגורמים חיצוניים על מנת לצלוח את המחסומים הבירוקרטיים בקבלת הפטור, שיפורטו בהמשך הכתבה.


אם ענית על לפחות 3 מתוך 5 השאלות ב"כן" ייתכן ואתה זכאי

לפטור ממס הכנסה!


אז מה עוד חשוב שתדע?


למה זה מגיע לך?

פטור מתשלום מס הכנסה ניתן לבעלי נכות רפואית במטרה לעודדם להמשיך לעבוד על אף מצבם הרפואי. זוהי "זריקת עידוד" שמקבלים מהמדינה אשר מצטרפת להטבות נוספות כמו הנחות בתשלום ארנונה וכדומה. ההטבה הכול כך משמעותית הזו מגיעה לך בגלל ההתמודדות שלך עם האתגרים הרפואיים אשר מקנה לך "נכות רפואית" ולא בגלל "נכות תפקודית" שמונעת ממך לעבוד לחלוטין.



אחוזי נכות

אם קיימת אצלך בעיה רפואית אשר מזכה אותך ב 40% נכות, ייתכן וקיימים אצלך סיבוכים נוספים או מצבים רפואיים אשר בשקלול כל הנתונים יוכלו גם להגיע ל 90% של נכות. במקרה כזה את/ה זכאי/ת לפטור. זכאים גם מי שנקבעה להם נכות של 100% כתוצאה מבעיה רפואית אחת. כדאי להסתייע במומחים שמבינים במושגי אחוזי נכות משוקללת, בכדי למצות את מלוא האחוזים המגיעים לכם.


החזר מס רטרואקטיבי

מי שהוגדר כזכאי לפטור ממס הכנסה, יכול לקבל בנוסף לפטור על שנת המס הנוכחית, החזר רטרואקטיבי עד שש שנים אחורה, במידה וקיים תיעוד המוכיח את הנכות אחורנית, יתכן ומדובר בסכום משמעותי שיכול לשפר את איכות החיים באופן ניכר!


איך עושים את זה?

תהליך הגשת בקשה לפטור ממס הכנסה כולל איסוף וריכוז טפסים ואישורים הנדרשים לצורך הגשת בקשה לפטור. פקיד השומה שולח "טופס הפנייה לוועדה רפואית" של המוסד לביטוח לאומי לצורך קביעת אחוזי נכות. יש תשלום אגרה, הגשת מסמכים שונים וגם תהליך שצריך להיעשות אחרי קבלת האישור. מדובר בבירוקרטיה די סבוכה, אבל לא חייבים לעשות את כל התהליך הזה לבד!


לא לבד - יד ביד!

האם היית הולך לבית משפט בלי עורך דין? חשוב להסתייע במי שיש לו ידע נרחב ומקצועי ובעיקר בחברה למימוש זכויות עם ניסיון עצום של 20 שנה אשר יודעת לתת מעטפת בכל שלושת ההיבטים: רפואי בירוקרטי ורגשי על מנת לעבור את התהליך על הצד הטוב ביותר.

לא כולם מודעים לאפשרות קבלת הפטור ממס הכנסה, גם אלו המודעים לכך צריכים לעבור לעיתים בירוקרטיה מתישה, ועדות רפואיות, אחוזי הנכות וקושי רגשי המלווה במצב רפואי לא פשוט.



הכתבה עזרה לכם? יש לנו מומחים שיוכלו לסייע אפילו יותר. לפגישה ללא עלות וללא התחייבות דברו איתנו.


כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page