top of page

ההבדל בין קצבת כושר עבודה ופנסיית נכות


קצבה בגין אובדן כושר עבודה אמורה לפצות את העובד בסך של עד 75% מהשתכרותו. 

עם זאת, לפי יעוץ ביטוחי הרי שבחישוב גובה הקצבה, מתייחסים לשכרו המבוטח של העובד – שמוגדר בפוליסה, ולא בהכרח לשכרו בפועל. לדוגמה, יכול להיות מצב בו עובד הצטרף לפוליסה בתחילת עבודתו כשהרוויח שכר X, ובהתאם לכך הקצבה תעמוד על 75% מאותו סכום X. אם שכר העובד גדל לאורך השנים ל-Y מבלי שהדבר עודכן – קצבת אובדן כושר העבודה תהיה נמוכה יותר.


להבדיל מהקצבה הניתנת במסגרת ביטוח אובדן כושר עבודה, פנסיית נכות רפואית נותנת כיסוי לאובדן כושר עבודה מקרן הפנסיה עצמה, כלומר מדובר על קצבת נכות מקרן פנסיה. גם במקרה של פנסיית נכות יש הבדל בין הקרנות הוותיקות לחדשות. לפי יעות ביטוחי הרי שבקרנות הוותיקות הכיסוי עמד על פי רוב על 70% מהשכר המבוטח, שבמקרים רבים הינו נמוך משמעותית מהשכר בפועל, הרי שלעומת זאת, בקרנות החדשות הכיסוי עומד על 75% מהשכר, כאשר החישוב הינו  חישוב ממוצעי של השכר לפי תנאי הפוליסה  בתקופה לפני קרות האירוע, וקביעת הקצבה לפי 75% מהממוצעי גם כן הכל פי תנאי הפוליסה.

 

 

*בכל מקרה אין לראות באמור משום יעוץ ביטוח.

אנחנו כאן בשבילכם 

אנו בחברת לבנת פורן – זכויות רפואיות, בעלי ידע רפואי ומקצועי וניסיון רב שנים בכל הקשור לסיוע במימוש זכויות רפואיות. בחברתנו פועלים כ-25 רופאים וכ-150 עובדים, מנהלי לקוח, ואנשי מקצוע, המנוסים בסיוע במקרים רבים ושונים של מימוש זכויות, מכירים את המערכות הבירוקרטיות המורכבות באופן מעמיק, ומסוגלים להתנהל מולן בצורה מיטבית ואפקטיבית.

 

נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בפנייתכם לקבלת הזכויות הרפואיות העשויות להגיע לכם עקב המצב הרפואי שלכם. כל שצריך לעשות הוא להגיע לפגישה ראשונית, במהלכה נציג את הדרכים שבהן נוכל לסייע לכם בתהליך. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידכם.

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

  • מייל
  • טלפון
  • ווטסאפ
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page