top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

משולש שווה זכויות: כך תממשו את הזכויות הרפואיות שלכם, צעד אחר צעד

אם חליתם או נפצעתם ייתכן ומגיעות לכם זכויות ששוות כסף, אבל בדרך עומדים מולכם הבירוקרטיה, האתגר הרפואי והקושי הרגשי. אז איך עושים את זה נכון? הסיפורים של פנינה ואבי יעזרו לכם להבין מהו אותו ערך משולש שכל כך נחוץ למימוש הזכויות הרפואיות שלכם

בירוקרטיה. מילה שרק מלקרוא אותה אנחנו כבר מותשים. אחד האתגרים הכי גדולים שלנו ושל הסובבים אותנו הוא הבירוקרטיה, שבמקרים רבים גורמת לאנשים שזקוקים לעזרה ממשית, כזו שתשפר את איכות חייהם, לוותר מראש. יש לנו את כל הסיבות לקבל מענה או פיצוי, בעיקר באתגרים בריאותיים אבל הדרך לכך גדושה בשעות רבות של עבודה, מאמץ ותסכול רב. מדובר באחת הסוגיות הכואבות ביותר (תרתי משמע) בחברה הישראלית, והמענה לה הכרחי.


יש כל כך הרבה משימות על הכתפיים שלנו שסובלות מהזנחה רק בשל העובדה שהן דורשות מאמץ לא פרופורציונלי, אפילו כשזה קשור לבריאות שלנו. בתוך מרוץ החיים המטורף שכולנו נמצאים בו כל הזמן, יש אנשים שפשוט מתקשים לשאת את הנטל ולא מצליחים לטפל בעצמם כמו שהיו רוצים ויותר מזה- כמו שמגיע להם.



מקסימום זכויות מינימום בירוקרטיה


אז נכון, ישנם אנשים שחלו או נפצעו וכן הולכים לממש את זכויותיהם בעצמם. בדרך הם נתקלים בבירוקרטיה המתישה וגם אם הם כבר צולחים אותה, הם לא בהכרח יקבלו את המקסימום שמגיע להם. או כמו שאבי, אשר קיבל את זכויותיו הרפואיות אמר לנו: "כמו שלא הולכים לבית משפט בלי עורך-דין, ולמס הכנסה ללא רואה חשבון, לא הולכים לוועדה רפואית ללא מומחים למימוש זכויות רפואיות"


אבי, בן 52 ממרכז הארץ אובחן כסובל מסוכרת ומסיבוכיה. במקרים מסוימים, חולי סוכרת אשר ממשיכים לעבוד יכולים להגיש בקשה ולנסות לקבל אישור לפטור ממס הכנסה, מה שיכול להקל על איכות חייהם. "מאחר שהבנתי שלבד איני מצליח להתקדם לעבר מימוש זכויותיי, הגעתי למסקנה שאני צריך מישהו מקצועי שייקח את המושכות. כשפניתי לסיוע גיליתי צוות רגיש ומקצועי, שמכיר את הביורוקרטיה על בוריה, שאכפת לו ממני והוא נחוש לא לוותר. הבנתי שאני יכול לקבל סיוע ולישון בשקט".


בסופו של תהליך אבי קיבל תשובה חיובית: פטור ממס הכנסה לצמיתות ויתרה מכך, גם החזר רטרואקטיבי משנת 2020.


לקבל את הזכויות ולהתמודד עם רגשות


ידע וניסיון בתחום מסוים הם תמיד דבר חיובי שעוזר בדרך להצלחה, אבל במקרה הזה - זה ממש כמעט הכרח. גוף מקצועי לא רק מטפל בבירוקרטיה אלא רואה את הלקוח לא רק לפי המחלה שלו, אלא את המכלול שלו, את אורח החיים שלו ומעניק לו מעבר לפן הבירוקרטי והרפואי גם תמיכה רגשית.


הסיפור של פנינה, הוא סיפור של אימהות רבות במדינה. פנינה, בת 57, היא אמא לשני ילדים הנחשבים בעגה המקצועית של ביטוח לאומי "תלויים". יחד עם זאת, היא עבדה בחריצות אין קץ מאז ומתמיד, על אף מצבה הבריאותי, והחשיבה את עצמה כעצמאית.


למרבה הצער, מבחינת החוק היבש, הכנסותיה מעבודתה לא הגיעו לרף ההכנסות כדי שתחשב לאישה עובדת וכך, מצבה נבחן בביטוח הלאומי במסלול של "עקרת בית", ההגדרה של ביטוח לאומי כ- "עקרת בית" גרמה לפנינה לתסכול רב, שכן מבחינתה היא עושה את המקסימום שלה על מנת להתפרנס על אף מצבה הרפואי.


"חששתי מאוד מהתהליך לקבלת אחוזי נכות וקצבת נכות, המצב הרפואי, התסכול והקושי הכלכלי היו עבורי למכשול. לא ידעתי אפילו מאיפה להתחיל" מספרת פנינה. הבנתי שאני צריכה תיק רפואי, לאסוף מסמכים , להגיש תביעה ועוד מיליון דברים. הייתי מבולבלת לגמרי והאמת שאפילו לא ידעתי מה עשוי להגיע לי ".


לעשות את זה נכון עם הערך המשולש


כדי לצאת מהבלבול והכאוס גם פנינה החליטה להיעזר בגוף מקצועי ואמין, וכבר מהפגישה הראשונה היא הבינה שעשתה את המהלך הנכון : "קיבלתי שירות אישי, טיפלה בי מנהלת לקוח מדהימה שהפכה עבורי לאוזן קשבת! הרגשתי שהתהליך כולו מותאם במיוחד בשבילי ולצרכים שלי" פנינה מצאה לא רק שירות מקצועי וצוות רפואי אלא גם יחס אישי ועם כל אלו היא קיבלה תוצאה: 100 אחוז אי כושר לצמיתות! מה שאפשר לה לקבל קצבת נכות כללית אשר תסייע לה להמשיך לכלכל את ביתה בכבוד על אף מצבה הרפואי הלא פשוט.


המציאות הנוכחית לא תמיד פשוטה בכל הקשור למימוש זכויות רפואיות ולכן אנחנו נאלצים להיאבק על מה שמגיע לנו ובדרך לפגוש מכשולים בירוקרטיים רפואיים ורגשיים. אז איך עושים את זה נכון? בעזרת ערך המשולש שיעטוף אתכם: בפן הרפואי - עם צוות של רופאים, בפן הבירוקרטי- עם מי שיבנה לכם תיק רפואי, יקבע תורים ויאסוף מסמכים ובפן הרגשי- עם מי שיקשיב לכם, שיהיה שם בשבילכם. כי ככה עושים את זה נכון.

כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page