top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

הביטוח הסיעודי לגיל השלישי מתייקר- ממשו את זכויותיכם עכשיו!

עוד משבר בביטוחים הסיעודיים של קופות החולים. כפי שדיווחנו בכתבה הקודמת, מצבם של הביטוחים הסיעודיים בקופות החולים נמצא בגירעון. בעקבות כך, הביטוח הסיעודי המיועד לבני 75 ומעלה -סופג התייקרות משמעותית.


לאחרונה, אושר לקופות החולים אשר היו בגירעון משמעותי- לייקר את הפרמיות החודשיות בכ- 10% -7% ! (וזה בנוסף לייקור החודשי הקבוע אשר מוצמד למדד!)

התוצאה העגומה היא: הביטוח הסיעודי, המיועד לגיל השלישי, הוא זה שיספוג את ההתייקרות המשמעותית ביותר!

דווקא בני ה -75 ומעלה אשר הסיכוי שלהם להפוך לסיעודי הוא הגבוה ביותר, דווקא אלו שזקוקים לכסף ומתקשים לשלם מדי חודש את הסכומים הללו, דווקא הם. החשש המרכזי הוא שהעלאות מחיר נוספות עלולות לגרום להם לוותר על הביטוח ולהיוותר ללא כיסוי ואז, ברגע האמת , יישארו ללא ביטוח סיעודי שכל כך חשוב והכרחי.

 

לא לחכות למצב חמור יותר

רבים מהאנשים שכבר זקוקים לביטוח הסעודי מניחים שכדאי להם "לעכב" את הגשת התביעה ולא לנצל את הביטוח "מוקדם מדי" אלא רק עד שיגיעו למצב סיעודי משמעותי יותר, אך עדיף יהיה לממש את הביטוח ברגע שזה מתאפשר מבחינת הזכאות והחוק!

למה? 

  1. המתנה למצב "חמור יותר" עלולה לסכן את היכולת לממש את הפוליסה עקב טענת ההתישנות מצד חברת הביטוח!

  2. קבלת התגמול אינה מחייבת את המבוטח "לנצל" את כל התגמול בבת אחת, ניתן לבחור איך להתנהל עם התשלום שיתקבל.למשל, אדם שהוכר כסיעודי יכול להחליט לשים את מרבית הסכום שהוא מקבל בחסכון ועוד לצבור על זה ריבית.

  3. בתקופת הזכאות לביטוח הסיעודי מפסיקים לשלם פרמיות- הוצאה לא מבוטלת שעכשיו אף עולה לאור השינוי וההתייקרות.

ביטוח סיעודי
חשוב לממש את הביטוח הסיעודי בזמן



אז מה זה בעצם אומר במספרים?

 לדוגמה, בקופ"ח כללית הפוליסות לבני 75 ומעלה, שעמדו על 286 שקל בחודש בדצמבר האחרון, צפויות להתייקר בכמעט 18% עד לדצמבר 2024, כך שיעמדו על 337 שקל. אלו סכומים שיכולים להקשות מאוד על המבוטחים.

במחקר שפרסם מרכז טראוב לאחרונה נמצא נתון מדאיג נוסף: שיעורם הנמוך יחסית של מבוטחים מעל גיל 75, 43% בלבד, לעומת 51% בגילי 74-65. כלומר, גם כך מעטים יחסית מקרב בני ה־75 ומעלה מבוטחים בביטוח סיעודי, על אף שההסתברות שיזדקקו לו בשנים הקרובות גבוהה. העלאות מחיר נוספות עלולות לגרום להם לוותר על הביטוח ולהיוותר ללא כיסוי.

ביטוח סיעודי
הביטוח הסיעודי לבני 75 מתייקר


אז מה עושים?

אם הגעתם למצב רפואי אשר מגביל את פעולות היומיום שלכם, חשוב שתזכרו: עם כל ההגבלות, השינויים וההתייקרות בפוליסות, אל תחכו! בדקו אם מגיעה לכם קצבת סיעוד ו- ממש לא חייבים לעשות את זה לבד.

חשוב לזכור שבתביעה לביטוח סיעודי יש חשיבות למועד תחילת המצב הסיעודי, זו הסיבה שחשוב להגיש את התביעה בזמן וללא עיכובים מיותרים. אין זמן יותר נכון מעכשיו לתבוע את מה שמגיע לכם או לבני המשפחה שלכם. 

בתוך מכלול האינטרסים של חברות הביטוח חשוב לבצע את הגשת התביעה עם גוף מקצועי, בעל נסיון עשיר וידע רחב שטיפל ומטפל בהצלחה במאות אלפי מקרים דומים.


כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page