top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

שנים אתם משלמים על ביטוח סיעודי וכעת יש סיכוי שלא תוכלו לממש אותו!

לאחרונה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הודיע על נתון מדאיג במיוחד: הביטוח הסיעודי של קופות החולים נמצא לפני קריסה. ההערכה היא שתוך שנה לא יישאר כסף לתשלום קצבאות הסיעוד. מצבכם הרפואי החמיר? ייתכן ואתם יכולים לממש את קצבת הסיעוד שלכם ורצוי מוקדם ממאוחר.


רבים מהאנשים שזקוקים לביטוח הסעודי מניחים שכדאי להם "לעכב" את הגשת התביעה ולא לנצל את הביטוח "מוקדם מדי" אלא רק עד שיגיעו למצב סיעודי משמעותי יותר, אך עדיף יהיה לממש את הביטוח מתי שזה מתאפשר מבחינת הזכאות והחוק. למה? כי עדיף שהכסף שמגיע לכם יישאר אצלכם ולא בשום מקום אחר. עכשיו, יותר מתמיד , אחרי פרסום הידיעה יש לנו סיבה אפילו טובה יותר מדוע כדאי לממש את הביטוח הסיעודי מיד כשהמצב הרפואי מתחיל להחמיר.


אדם סיעודי הוא מי שאובחן עם תשישות נפש על רקע דמנציה או שאינו מסוגל לבצע לפחות שלוש פעולות מתוך רשימה הפעולות הבסיסיות ADL :

לקום ולשכב, להתלבש ולהתפשט, לאכול ולשתות, להתרחץ, ניידות, לשלוט בצרכים ולהשתמש בשירותים. ישנם אנשים שטועים לחשוב שעליהם להיות מרותקים למיטה לחלוטין על מנת לקבל את קצבת הביטוח הסיעודי שלהם. נכון, המונח "סיעודי" עשוי לעורר לעיתים קונוטציות שליליות שונות, או אפילו סטיגמות. רוב האנשים מדמיינים באופן כמעט טבעי אדם המרותק למיטתו אשר אינו עצמאי כלל, אבל זה לא תמיד כך. כדי להיות מוגדר כסיעודי ולקבל את הקצבה, תיתכן לפעמים פגיעה קלה יותר בתפקוד. המצב הסיעודי יכול להתעורר בכל גיל ולהיגרם בעקבות מחלה פתאומית או פרוגרסיבית ולפעמים בעקבות תאונה.


שנים אתם משלמים על ביטוח סיעודי וכעת יש סיכוי  שלא תוכלו לממש אותו
ההערכה היא שתוך שנה לא יישאר כסף לתשלום קצבאות הסיעוד

הכתבה שפורסמה ב"TheMarker"השבוע חשפה כי קרן העודפים של קופת חולים כללית צפויה להתרוקן בתוך פחות משנה, ליתר קופות החולים זה יקרה בעוד שנים ספורות. קרנות הביטוח של קופות החולים עשויות להיכנס להפסדים בתוך 3 שנים – או במילים אחרות : נגמר הכסף! כדי למנוע את הקריסה רשות שוק ההון ומשרדי הבריאות והאוצר שוקלים מספר פתרונות בינהם ייקור הפרמיות- תשלמו יותר מדי חודש, הקטנת הפיצוי החודשי- תקבלו פחות כאשר תזדקקו, הארכת זמן ההמתנה או הרעת התנאים לקבלת הקצבה- יהיה קשה יותר לקבל את הכסף. כך או אחרת, בכל אחד מהפתרונות, ציבור המבוטחים הוא שישלם את המחיר. חשוב לציין כי חברי הכנסת ולדימיר בליאק, ינון אזולאי, אליהו רביבו ושרן השכל יזמו והעלו במליאת הכנסת הצעה דחופה לסדר היום בנושא הזה.


הביטוח הסיעודי של קופות החולים הוא הביטוח הסיעודי היחידי שניתן להצטרף אליו כיום בישראל, אם הוא יקרוס מה יקרה אז?

ביטוחי הסיעוד של קופות החולים מבטחים כיום 4.5 מיליון איש. בראיון ברדיו 'קול ישראל' ציין ד"ר אודי פרישמן שכיום אין אפשרות לרכוש ביטוח סיעודי בחברות הביטוח אלא בקופות החולים בלבד. עוד התייחס לנושא ואמר בראיון שלדעתו ישנן 3 אופציות למצב : 1. הפרמיה תעלה, דבר שיפגע כמובן באוכלוסיות מעוטות היכולת. 2. תנאי הביטוח יורעו 3.הביטוח הסיעודי יוחזר בחזרה לחברות הביטוח.

המונח "סיעודי" עשוי לעורר לעיתים קונוטציות שליליות שונות, או אפילו סטיגמות.
המונח "סיעודי" עשוי לעורר לעיתים קונוטציות שליליות שונות, או אפילו סטיגמות.

חשוב לזכור שבתביעה לביטוח סיעודי יש חשיבות למועד תחילת המצב הסיעודי, זו הסיבה שחשוב להגיש את התביעה בזמן וללא עיכובים מיותרים. ברוב הפוליסות, הגשת תביעה לאחר יותר משלוש שנים ממועד הגדרת המצב הסיעודי עלולה לגרום לדחיית התביעה. חברת הביטוח עלולה אז לטעון כי המבוטח אכן סיעודי אבל לא הגיש את התביעה בזמן ולכן לא זכאי לממש את זכותו. אלו שאינם מגישים את התביעה בזמן מסתכנים בכך שבעצם לא יוכלו לממש את הביטוח לעולם, כך שהכספים ששילמו במטרה לקבל באמצעותם שקט נפשי יורדים לטמיון. וכעת, עם פרסום הנתון הכל כך מדאיג הזה- אין זמן יותר נכון מעכשיו לתבוע את מה שמגיע לכם או לבני המשפחה שלכם.


כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page