top of page

מהי ירידה בשמיעה ?

חוש השמיעה מאפשר לנו לתקשר עם הסביבה, לפתח קשרים, ללמוד, להבין, להתפתח, להישמר מסכנות וליהנות ממגוון אינסופי של צלילים וקולות. ירידה בשמיעה יכולה לבוא לידי ביטוי כתוצאה מפגיעה , דלקות אוזניים. רבים מייחסים את הירידה בשמיעה לגיל אך זו סיבה אחת והיא אומנם שכיחה אבל ישנן זיבות רבות ומגוונות לירידה בשמיעה .


 איך מאבחנים ירידה בשמיעה ?


חוש השמיעה הוא חוש בסיסי אבל לא תמיד קל לאבחן ירידה בשמיעה במהירות. האבחון מתבצע על ידי רופא אף אוזן גרון , ברוב המקרים הצעד הראשון הוא אבחון במכון שמיעה, כמו כן קיימות בדיקות נוספות בתהליך האבחון הקשורות לתפקודי השמיעה והאוזן.

חשוב שתדעו

לפי ארגון הבריאות העולמי כ-360 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים מאובדן שמיעה ברמות שונות.
האנשים שחוו אשר חווים אובדן שמיעה, יודעים עד כמה זה עלול להיות מתסכל ולפגוע באיכות החיים!

מהם הגורמים לירידה בשמיעה ?


ישנם גורמים רבים שיכולים להיות אלו שאחראים על ירידה בשמיעה, נמנה כאן מספר גורמים שכיחים אך ראוי לציין כי קיימים גורמים נוספים : שעווה מרובה באוזן, דלקת באוזן התיכונה, גידולי גולמוס המופיעים באוזן התיכונה, דלקת אוזניים כרונית עם נוזלים. קיימת גם ירידה בשמיעה כתוצאה מחשיפה ממושכת לרעש. קיים אובדן שמיעה כתוצאה מתרופות מסוימות. קיים גם מצב של אובדן פתאומי של שמיעה כתוצאה מחבלת ראש למשל.


 מהם התסמינים של ירידה בשמיעה ?


התסמין המרכזי בו ניתן לחוש הוא בעצם קושי בשמיעה למשל: קושי בשמיעה בטלפון, קושי לעקוב אחר שיחה מרובת משתתפים, צורך להגביר את הקול בטלוויזיה, תחושה שאחרים מדברים בצורה לא ברורה, שימוש מרובה במילה : מה? או פשוט וויתור להקשיב. קושי להאזין להרצאות, ישיבות, צפצופים באוזניים, פגיעה בהבנת הנשמע ועוד.

מימוש זכויות רפואיות לסובלים מירידה בשמיעה


אובדן או ירידה בשמיעה יכולים להשפיע על אורח החיים, ההתשכרות והתפקוד של האדם. ירידה בשמיעה מוכרת בביטוח הלאומי ויכולה להיות מתורגמת לאחוזי נכות. קיימים סוגים שונים של קצבאות אשר עשויות להגיע למי שיש לו ירידה בשמיעה . כמו כן, ילדים עם ירידה בשמיעה של לפחות 40 דציבלים בתדירויות הדיבור בשתי האוזניים זכאים לגמלת ילד נכה.

טיפול בירידה בשמיעה

הטיפול בירידה בשמיעה הוא קריטי, היות וירידה בשמיעה עלולה לפגוע קשות באורח החיים ואפילו לגרום לירידה קוגניטיבית!

קיימים מגוון של טיפול כמו : מכשירי שמיעה או שתלי שבלול.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

סובל/ת מירידה בשמיעה ?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

ירידה בשמיעה

אף אוזן גרון

ירידה בשמיעה
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page