top of page

מהי צרידות ?


צרידות היא בעצם ירידה באיכות הקול, בעיקר מצבים שבו הקול הופך למחוספס ומעובה. מיתרי הקול נמצאים בעומקו של הגרון והם עשויים משריר דק ומתוח מצופה ברירית. בזמן הפקת קול מיתרי הקול נעים ונוגעים זה בזה. מחלות של מיתרי הקול עלולות להפריע לתנועתיות העדינה של מיתרי הקול ולגרום לצרידות.


 איך מאבחנים צרידות ?


בכדי לאבחן צרידות ממושכת יש להיבדק בבדיקת אף אוזן גרון, קיימים סוגים שונים של בדיקות כמו : סיב אופטי גמיש המתחבר למצלמה ומאפשר צפייה במיתרי הקול על גבי מסך או בעזרת אנדוסקופ קשיח דרך חלל הפה המתחבר גם הוא למצלמה ולמסך. לכל אחד מהמכשירים יתרונות משלו והרופא המבצע את הבדיקה, מתאים את המכשור לכל מקרה ומקרה. צפייה ברטט של המיתרים מאפשרים לרופאים אבחנה נכונה ומדויקת יותר של צרידות בגרון.

חשוב שתדעו

צרידות קבועה יכולה להיחשב כנכות רפואית לכל דבר, ולכן במקרים מסוימים ניתן לקבל בגין הצרידות פיצויים בגין אובדן השתכרות . בנפגעים אשר עיקר עבודתם התבססה על שימוש במיתרי הקול-ייתכן כי ניתן לקבל פיצוי בגין ירידה בכושר ההשתכרות עקב הצרידות.

מהם הגורמים לצרידות ?

יבלות, פוליפים או שטפי דם המופיעים על מיתרי הקול נגרמים כתוצאה מטראומה בזמן הפקת קול חזק, או שימו שיתר בקול. הדבר גורם לצרידויות ואף לפעמים לאיבוד הקול. הצרידות נגרמת בעיקר משימוש ממושך ולא תקין של מיתרי הקול.


 מהם התסמינים של צרידות ?


כאמור , צרידות מופיעה כחספוס של הקול. תסמינים נוספים של צרידות יכולים להיות גם : התעייפות הקול והתעייפות כללית כתוצאה מדיבור , צרידות שלא עוברת, חולשה של הקול , חוסר יכולת להרים את הקול או לצעוק ולהישמע למרחוק , במהלך היום ישנה ירידה באיכות הקול עד כדי איבוד מוחלט שלו,  צורך במאמץ רב במטרה להפיק את הקול ועוד.

מימוש זכויות רפואיות לסובלים מצרידות


רמות הצרידות נעות בדרגות שונות של חומרה. הסובלים מצרידות ממושכת או מפגיעה אחרת במיתרי הקול שמקורן בעבודה עשויים להיות זכאים לקצבאות. צרידות ופגיעה במיתרי הקול אינם נכללים ברשימת מחלות המקצוע של הביטוח הלאומי אבל ניתן להכיר בהן כפגיעה בעבודה שנגרמה בדרך של מיקרוטראומה. תחום נפגעי עבודה הוא תחום שבו כדאי להיעזר בגורם מקצועי ומנוסה בתחום אשר ידע לכלכל את ההתנהלות מול הגורמים השונים לשם קבלת החלטה הכי נכונה ומקסימלית עבור הנפגע בהתאם לנסיבותיו.

טיפול בצרידות

הטיפול בצרידות תלוי כמובן באבחנה :

מידה והאבחנה מעידה על שימוש לא נכון בקול, הטיפול יכלול לריפוי בדיבור המבוצע על ידי קלינאיות תקשורת במטרה להקנות הרגלי שימוש נכונים בקול.

לעיתים ישנם סימנים המעידים כי קיים גירוי בבית הדיבור במערכת העיכול ולכן במקרים אלו ניתן לטפל על ידי התאמת דיאטה ועל ידי טיפול תרופתי. אם באבחנה נמצאו פוליפים, ציסטות או גידולים במיתרי הקול החולה מופנה לטיפול בניתוח. ועוד טיפולים התלויים באבחנה.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

סובל/ת מצרידות ?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

צרידות בגרון

אף אוזן גרון

צרידות בגרון
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page