top of page

מחלת לב- מה זה?

כשהלב אינו מצליח לבצע כראוי את מלאכתו, ואינו מזרים את הדם לשאר מערכות הגוף בצורה מספקת, נגרמת מחלת לב.מחלות הלב עלולות לגרום במקרים מסוימים לנכות ואפילו, חלילה, למוות. מחלת לב איסכמית (תעוקת חזה יציבה ומצב אחרי אוטם בשריר הלב) היא השכיחה ביותר ויכולה לגרום לאי ספיקת הלב. עם זאת בין מחלות הלב ניתן למנות גם מחלות ראשוניות של שריר הלב (קרדיומיופתיות), הפרעה בתפקוד מסתמי הלב, מצב אחרי דלקת שריר הלב ועוד מצבים רפואיים לבביים רבים אחרים.


מהם התסמינים של מחלות הלב?

מחלת לב איסכמית מתאפיינת בכאבים בחזה במאמץ ובמקרים של פגיעה בשריר הלב לאחר אוטם בשריר הלב (אי ספיקת הלב), במקרים של קרדיומיופתיות או הפרעות בתפקוד מסתמי הלב, החולים סובלים מחולשה וקוצר נשימה במאמץ בעצימות משתנה מאדם לאדם עד כדי אי סבילות למאמצים קלים כגון פעולות הלבשה.

חשוב שתדעו

מחלת לב אינה מצב פשוט ועלולה לגרום לירידה באיכות החיים. אין ספק שהתפקוד היומיומי נפגע ולעיתים גם היכולת להשתכר ולעבוד. מעבר לכך הנכות התפקודית משפיעה גם על המצב הנפשי– שהוא כשלעצמו גורם לפגיעה משמעותית באיכות החיים ובתפקוד. אדם שעבר התקף לב עלול לחוות מציאות חיים חדשה, בה הוא מנוע מלעבוד למשך פרק זמן לצורך טיפולים רפואיים, החלמה ושיקום, פרק זמן שבו הכנסתו נפגעת, ובה בעת הוא פעמים רבות נדרש לממן הוצאות עבור מחייה, טיפולים רפואיים, נטילת תרופות וכיו"ב.

הגורמים למחלת לב:

בין גורמי הסיכון העיקריים למחלת לב נמנים גורמים תורשתיים והתנהגותיים כגון:

יתר לחץ דם, רמות גבוהות של טריגליצרידים וכולסטרול בדם, סוכרת, עישון, היסטוריה משפחתית של מחלות לב, השמנת יתר, שימוש באלכוהול, העדר פעילות גופנית.


כיצד מאבחנים מחלת לב?

יש מספר בדיקות שאיתם ניתן לאבחן מחלת לב:

  • צנתור לב

  • אלקטרוקרדיוגרם (א.ק.ג.)

  • הדמיית תהודה מגנטית (MRI)

  • מיפוי לב

מימוש זכויות רפואיות לחולי לב

לאחר אירוע לב, חולי לב רבים חווים ירידה בהכנסות ועלייה בהוצאות, דבר הפוגע מאוד באיכות החיים. בשל כך קיימים חוקים ותקנות בכדי להקל על חולים כרוניים בכלל וחולי לב בפרט. למרבה הצער, חולי לב רבים אינם מודעים כלל לזכויות אלו ויש גם כאלו שמתקשים להוכיח את נכותם התפקודית ואת הקשר שלה לבעיה הלבבית, ואז, הם אינם ממצים את זכויותיהם במוסדות השונים. במקרה של פגיעה משמעותית בתפקוד כתוצאה ממחלת לב, ניתן לממש זכויות בביטוח לאומי, חברות הביטוח קופות החולים ומס הכנסה. חולי לב עשויים לקבל: קצבת נכות כללית, זכויות של נפגעי עבודה (במידה והאירוע נגרם עקב העבודה), פטור ממס הכנסה, קצבת שירותים מיוחדים, וזכויות מחברות הביטוחים בהן הם מבוטחים.

מהו הטיפול במחלת לב?

הטיפול במחלת הלב תלוי בסוג ובאופי של המחלה, ברוב המקרים הטיפול הוא תרופתי וקיימים סוגים שונים של תרפות בהתאם למצב הלבבי.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

חלית במחלת לב?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

מחלות לב

קרדיולוגיה

מחלות לב
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page