top of page

מה זה פרפור פרוזדורים?


פרפור פרוזדורים (ATRIAL  FIBRILLATION) או בשמו הנוסף, פרפור עליות הוא מצב שבו הפרוזדורים של הלב מתכווצים באי סדר אשר לא אופייני לתפקודו המופתי של הלב. פרפורים בלב הם בעצם הפרעת קצב מהסוג הנפוץ ביותר. במצב הזה הלב אינו מסוגל להזרים את הדם כמו שצריך ובכמות המתאימה והדבר גורם לתחושות של דפיקות לב מואצות ולחולשה.

חשוב שתדעו

ההבדל בין פרפור פרוזדורים לפרפור חדרים הוא: פרפור חדרים הינה הפרעה קטלנית, ובשונה ממנה הפרעת הקצב פרפור פרוזדורים אינה בהכרח קטלנית, אך היא כן עלולה לגרום לתחלואה משמעותית כולל לשבץ מוחי.

סיבות לפרפור פרוזדורים

בשליש מהמקרים, סיבת פרפור הפרוזדורים אינה ידוע. ישנן סיבות נפוצות כמו : יתר לחץ דם, פעילות יתר של בלוטת התריס ומחלות לב . ישנן גם סיבות הקשורות בגורמי סיכון כמו: סוכרת, עודף משקל, צריכה מוגזמת של אלכוהול או גיל מבוגר.


תסמינים של פרפור פרוזדורים  

ברבים מן המקרים , הסובלים מפרפור פרוזדורים לא ירגישו תסמינים וההפרעה תתגלה באופן אקראי כתוצאה מבדיקות לב שנערכו מסיבות אחרות. תחושת פעימות לב מהירות ובלתי סדירות זה התסמין הנפוץ ביותר לפרפור פרוזדורים. כמו כן, פרפור חדרים בלב בא לידי ביטוי בעייפות, קוצר נשימה, סחרחורת , כאבים בחזה ודופק מהיר ולא סדיר.

מימוש זכויות רפואיות לסובלים מפרפור פרוזדורים מול  ביטוח לאומי וגורמים נוספים

חולי לב ומי שסובל מפרפור פרוזדורים עלולים לחוות קשיים בריאותיים העלולים לפגוע מאוד באיכות החיים. בשל כך קיימים חוקים ותקנות בכדי להקל על חולים כרוניים בכלל וחולי לב בפרט. למרבה הצער, חולי לב רבים אינם מודעים כלל לזכויות אלו ויש גם כאלו שמתקשים להוכיח את נכותם התפקודית ואת הקשר שלה לבעיה הלבבית, ואז, הם אינם ממצים את זכויותיהם במוסדות השונים. במקרה של פגיעה משמעותית בתפקוד כתוצאה ממחלת לב, ניתן לממש זכויות בביטוח לאומי, חברות הביטוח קופות החולים ומס הכנסה. חולי לב עשויים לקבל: קצבת נכות כללית, זכויות של נפגעי עבודה (במידה והאירוע נגרם עקב העבודה), פטור ממס הכנסה, קצבת שירותים מיוחדים, וזכויות מחברות הביטוחים בהן הם מבוטחים.

טיפול בפרפור פרוזדורים

מטרות הטיפול הן: לאתחל את קצב הלב, לשלוט בקצב הלב ולמנוע קרישי דם שעלולים להוביל לשבץ מוחי. כבר בביקור הראשון יוחלט אם החולה זקוק לטיפול מונע - ואם כן לאיזה, ברוב המקרים הטיפול יהיה באמצעות תרופות נוגדות קרישה. כל מקרה לגופו.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

עברת פרפור פרוזדורים?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

פרפור פרוזדורים

קרדיולוגיה

פרפור פרוזדורים
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page