top of page

מה זה התקף לב?

התקף לב, או בשמו "אוטם שריר הלב" הוא מצב שבו נוצר נמק ונזק לשריר הלב ,החסימה לרוב נובעת מהצטברות של שומן, כולסטרול וחומרים אחרים. החלק שבו נגרם נזק מאבד את היכולת התקינה שלו להתכווץ ופוגם ביכולתו של הלב לעבוד בצורה תקינה ולעשות את מלאכתו כראוי.

חשוב שתדעו

התקף לב עלול לגרור אחריו חרדות, אובדן הביטחון בגוף ובבריאותו וירידה חדה במצב הרוח. מלבד הכאב הגופני יש לשים לב גם למצבו הנפשי של החולה.

מה גורם להתקף לב?

בכדי שהלב יהיה חיוני ויעשה את תפקידו כראוי הוא זקוק להזרמה תקינה של דם, כאשר זרימת הדם נתקלת בחסימה הלב אינו מתפקד כראוי.

ממש כמו האינסטלציה בבית, כשמצטבר שומן ולכלוך בתוך המערכת המים לא עוברים באופן תקין ונוצרת סתימה, כך גם הלב והגוף שלנו. אותה הצטברות שיוצרת את החסימה נקראת: "פלאק טרשתי" .

הפלאק הטרשתי מואץ וקורה יותר בקרב אנשים שיש להם גורמי סיכון גבוהים יותר לחלות במחלת לב כגון: לחץ דם גבוה, עישון השמנה סוכרת או מחלות לב במשפחה.

כאשר החסימה היא קשה מופיעים כאבים בחזה בשעת מאמץ לעיתים קרובות , הכאב הזה הוא בעצם תעוקת לב הידועה יותר בשם אנגינה פקטוריס.

התקף לב עשוי להיות "התקף לב שקט" המגיע באופן סמוי ולבוא לידי ביטוי באופן החמור ביותר: דום לב ומוות פתאומי.


סימנים להתקף לב

הסימנים  הנפוצים ביותר הם כאבים בחזה או אי נוחות באזור החזה, הרגשה של לחץ. הכאב בחזה יכול גם להשפיע על אזורים אחרים כמו הכתפיים הזרועות והצוואר. תסמינים נוספים הם סחרחורת וחולשה, קוצר נשימה ובחילות. כאמור, ישנו גם התקף לב שקט שאינו מלווה בתסמינים כלל.

באופן מפתיע התסמינים של התקף לב מתחלקים לתסמיני גברים ותסמיני נשים. המשותף לגברים ונשים הוא חוסר הנוחות והלחץ בחזה, אצל נשים ישנם גם תסמינים של עייפות וקוצר נשימה. סימנים להתקף לב אצל נשים  הם פחות "טיפוסיים" כמו כאבים בכתפיים, בלסת או בגב. משום כך הרבה פעמים נשים לא מצליחות לשייך את התסמין שלהם להתקף הלב. הרבה פעמים נשים חוות את התסמינים הללו של עייפות, זיעה קרה, צרבת או התעלפות גם חודש לפני ההתקף. נשים לוקות באוטם "השקט" בשכיחות גבוהה יותר מגברים.


מימוש זכויות מביטוח  לאומי אחרי התקף לב

מי שעבר התקף לב עשוי להיות זכאי לקצבאות שונות ולהכרה באחוזי נכות. לאחר התקף לב ניתן להגיש תביעה לנכות ולאחר החלטת הוועדה הרפואית יוחלט אם החולה זכאי לקצבת נכות זמנית או לצמיתה. לעיתים התקף הלב נגרם כתוצאה או במהלך העבודה ואז הלוקים בה יכולים להיות מוגדרים כנפגעי עבודה ולקבל קצבה בהתאם. התקף הלב יכול לגרור אחריו גם מצבים רפואיים גופניים ונפשיים. כל מקרה לגופו.

מימוש מלוא הזכויות הרפואיות בגין התקף לב, תלוי בפרמטרים רבים, בבניית תיק רפואי מתאים והכרות מעמיקה עם הגורמים הרפואיים והבירוקרטיים .

איך מטפלים בהתקף לב?

לאחר התקף הלב המטופלים מקבלים טיפול תרופתי הנמשכים לאורך זמן. כדורים מדללי דם, תרופות להורדת כולסטרול, ותרופות המקטינות את התרחבות שריר הלב ומשפרות את תפוקת הלב.כמו כן, יש לעשות שינוי באורח החיים, הפסקת עישון , תזונה ופעילות גופנית מתאימה בהדרגה.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

עברת התקף לב?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

התקף לב

קרדיולוגיה

התקף לב
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page