top of page


מה זה סרטן הערמונית? 


סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים. בלוטת הערמונית נמצאת בבסיס שלפוחית השתן. הערמונית היא איבר המצוי רק בגופם של זכרים , התפקיד העיקרי שלה הוא ייצור נוזל הזרע, בלוטת הערמונית מייצרת גם חלבון בשם אנטיגן הערמונית (PSA) המסייע לזרימה הנוזלית. סרטן הערמונית מתפתח כאשר אחד התאים ברקמה אינו מפסיק להתרבות. התאים הסרטניים מתחלקים שוב ושוב ויוצרים גוש של תאים סרטניים באזור אחד. הגוש הסרטני שנוצר גדל אף הוא ללא הרף והורס את הרקמות הנורמליות הגובלות בו.


סרטן הערמונית תסמינים  

בשלבים הראשונים אין תסמינים כלל, התסמינים מופיעים רק אם הגידול התפתח וגדל וגורם לכאבים במתן שתן או נכוחות דם בשתן, עליה בתדירות מתן שתן.

חשוב שתדעו

סרטן בלוטת הערמונית (פרוסטטה) שונה בהתנהגותו מסוגי סרטן אחרים כמו סרטן השד או סרטן המעי הגס, כיוון שלרוב קצב ההתחלקות של התאים הסרטניים בערמונית הוא איטי. לכן במקרים רבים התמותה איננה מסוג סרטן זה.

הגורמים לסרטן הערמונית


הגורמים המדויקים לסרטן הערמונית עדיין לא ברורים עד הסוף, ישנם גם גורמים שיכולים לפתח את הסיכון לחלות בסרטן הערמונית , כמו : גיל מבוגר, מוצא אפרו אמריקאי, תורשה, יחסי מין – נמצא שגברים המרבים לקיים יחסי מין מקטינים את הסיכוי למחלה.


 כיצד מאבחנים סרטן הערמונית ?

אבחון סרטן הערמונית נעשה בדרך כלל כאשר ישנה עלייה ברמת ה־PSA בדם. ה־PSA הוא חלבון שמפרישה הערמונית, ורמה מוגברת שלו יכולה להצביע על מחלות שונות בבלוטה כמו דלקת, הגדלה שפירה של הערמונית וכן גידול.כמו כן בדיקת רופא החש גוש בבלוטה. כדי לאשש את האבחנה מקיימים בדיקת ביופסיה ערמונית.

מימוש זכויות רפואיות לחולי סרטן הערמונית מול ביטוח לאומי וגופים נוספים

סל הזכויות לחולי סרטן הערמונית כולל (כל מקרה לגופו) קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי כגון קצבת נכות, קצבת שירותים מיוחדים, גמלת ניידות, שיקום ועוד. כמו כן, ניתן לממש זכויות ברשויות המס, הנחות בתשלומי הרשויות המקומיות, הטבות בקופות חולים ועוד.

חולי סרטן הערמונית , כמו חולי סרטן בכלל, נדרשים להתמודד עם בדיקות וטיפולים רבים, ולצידם עם חששות וחרדות. לפיכך, חולים רבים אינם מודעים לזכויותיהם, וגם מי שמודעים לא תמיד פנויים, פיסית ונפשית, לטפל במימוש הזכויות. התהליך הוא לרוב מורכב, יש לאסוף מסמכים ולנהל מהלכים אל מול הביטוח הלאומי וגופים אחרים. חשוב להכיר את מלוא הזכויות המגיעות לחולי סרטן הערמונית .

טיפול בסרטן הערמונית

הטיפול בסרטן הערמונית כולל אפשרויות רבות: מעקב צמוד, טיפול הורמונלי, כריתה של הבלוטה, טיפול כימותרפי ועוד. סרטן ערמונית עלול לחזור, ולכן לאחר קבלת טיפול נהוג לעשות מעקב באמצעות בדיקת PSA.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

חלית בסרטן הערמונית?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

סרטן הערמונית

אונקולוגיה

סרטן הערמונית
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page