top of page

מהו סרטן ריאות ?

מחלת הסרטן מתפתחת כאשר תאים בגופנו מתחלקים באופן מוגבר ומתפשטים למקומות אחרים בגוף. הריאות מכילות מספר רב של כלי דם וכלי לימפה, התאים הסרטניים יכולים להגיע לאיברים אחרים עוד לפני שניתן להבחין בתסמינים של סרטן הריאות. לכן סרטן מסוג זה מתגלה לרוב בשלב מתקדם ואחוזי התמותה ממנו גבוהים כל כך. עם זאת, הפסקת עישון בכל גיל מצליחה להפחית בצורה משמעותית את הסיכוי לחלות בסרטן ריאות.

 איך מאבחנים סרטן ריאות?


במידה ומתגלים תסמינים של שיעול כרוני ועוד הרופא בודק את היסטוריה המשפחתית של המטופל, הרגלי העישון שלו ומידת החשיפה לחומרים מסוכנים ולאחר מכן ישלח את המטופל לבצע צילום חזה. במידה ובצילום החזה מזהים סימנים לסרטן ריאות, יישלח המטופל ל- C.T ריאה.

חשוב שתדעו

סרטן הריאות היא אחת ממחלות הסרטן היחידות שבהן גורם סביבתי הוא הגורם העיקרי למחלה.

סוגי סרטן ריאות וגורמים

עישון סיגריות הוא גורם הסיכון המוביל והקריטי ביותר להתפתחות סרטן הריאות.

ישנם סוגים שונים של סרטן ריאות כאשר שני הסוגים עיקריים של סרטן ריאות הם: סוג תאים לא קטנים, (Non-Small Cell Lung Cancer) NSCLC, שפוגע ב-85% מהחולים, רובם מעשנים, וסוג תאים קטנים (SCLC) שפוגע בשאר החולים, מעשנים בלבד.

 מהם התסמינים של סרטן ריאות?

התסמינים של סרטן ריאות אינם בולטים בשלבים הראשונים. רק כאשר המחלה נמצאת כבר בשלב מתקדם, מופיעים לרוב התסמינים הבאים: עייפות קבועה, שיעול קבוע, כאב בחזה, דלקת ריאות מתמשכת, שיעול וליחה מלווים בדם, החמרות בשיעול כרוני ועוד. בכל מקרה בו מופיעים תסמינים כאלו מומלץ לגשת לרופא, אך חשוב לזכור שהם יכולים להופיע מסיבות אחרות שאינן קשורות לסרטן ריאות.

מימוש זכויות רפואיות לסובלים מסרטן ריאות

סל הזכויות לחולי סרטן ריאות כולל (כל מקרה לגופו) קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי כגון קצבת נכות, אחוזי נכות, קצבת שירותים מיוחדים, גמלת ניידות, שיקום ועוד. כמו כן, ניתן לממש זכויות ברשויות המס, הנחות בתשלומי הרשויות המקומיות, הטבות בקופות חולים ועוד.

חולי סרטן הריאות , כמו חולי סרטן בכלל, נדרשים להתמודד עם בדיקות וטיפולים רבים, ולצידם עם חששות וחרדות. לפיכך, חולים רבים אינם מודעים לזכויותיהם, וגם מי שמודעים לא תמיד פנויים, פיסית ונפשית, לטפל במימוש הזכויות. התהליך הוא לרוב מורכב, יש לאסוף מסמכים ולנהל מהלכים אל מול הביטוח הלאומי וגופים אחרים. חשוב להכיר את מלוא הזכויות המגיעות לחולי סרטן ריאות. 

טיפול בסרטן ריאות

הטיפול בסרטן הריאות יכול לכלול מגוון רחב של טיפולים כמו : ניתוח, כימותרפיה, רדיותרפיה וטיפולים מכווננים (ביולוגיים, ממוקדים). הרופא במטפל יתכנן את הטיפול באדם החולה בסרטן ריאות בהתחשב בכמה גורמים: מצב בריאותי כללי, סוג הגידול (תאים קטנים או תאים לא קטנים) ומידת התפשטות המחלה.

קיימים 4 שלבים בסרטן ריאות:

שלב 1: גידול קטן בריאה, שנמצא במקום שבו ניתן לכרות אותו בניתוח או לחסלו בטיפול קרינתי.

שלב 2: גידול קטן יחסית אולם גדול יותר מזה של שלב 1. בדרך כלל גם הוא ניתן לכריתה או לטיפול בקרינה.

שלב 3: לרוב מדובר בגידול שהתחיל בריאה והתפשט לבלוטות לימפה בחלל החזה בין שתי הריאות, זהו גידול שקשה יותר לכרות אותו ונדרש טיפול משולב.

שלב 4: גידול סרטני שהתפשט בגוף, מעבר לריאה ולבלוטות הלימפה – מצב שאינו ניתן לריפוי

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

חלית בסרטן ריאות?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

סרטן ריאות

אונקולוגיה

סרטן ריאות
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page