top of page

 מחלת אנמיה אפלסטית - מה זה?

כאשר מח העצם לא מייצר מספיק תאי דם המחלה פוגעת בתפקוד התקין של הגוף. המחלה באה לידי ביטוי בחוסר דם מצד אחד ובנטייה לדימום מצד שני. המצב גורם  לפגיעה במערכת החיסונית ונטייה לזיהומים.

 

גורמים לאנמיה אפלסטית 

המחלה יכולה להתפתח בשל סיבות מלידה או סיבות נרכשות. סיבות נרכשות יכולות להיות כתוצאה מנטילת תרופות למשל. כמו כן לפעמים מדובר בהפרעה במערכת החיסון של הגוף-  אוטואימונית, שבה תאי הדם הלבנים תוקפים את מח העצם ומונעים ממנו את התפקוד התקין.


חשוב שתדעו

אנמיה אפלסטית עלולה להיות מחלה שמפריעה לתפקוד בבית ובעבודה, חשוב לבחון האם המחלה מונעת להתפרנס והאם היא דורשת השגחה צמודה.

תסמינים של אנמיה אפלסטית

לרוב התסמינים באים לידי ביטוי בעייפות ,חיוורון או דימום בלתי נפסק. את המצב הרפואי של חוסר בדם אפשר לזהות יחסית בקלות על ידי בדיקת דם – אך בשביל לבחון באיזו מחלה בדיוק מדובר צריך לבצע ביופסיה של מח העצם וזה לוקח יותר זמן.

מימוש זכויות רפואיות וקבלת אחוזי נכות מביטוח לאומי לסובלים מאנמיה אפלסטית

הסובלים מאנמיה אפלסטית עשויים להיות זכאים לקבלת זכויות רפואיות במידה והמחלה מפריעה להם בתפקוד היומיומי , אובן כושר עבודה ,מגבילה את הניידות, או גורמת להם להיזקק לליווי צמוד ולהשגחה  צמודה. למשל : חולה שכושר השתכרותו נפגע ב- 50% ויותר, ונקבעו לו אחוזי נכות רפואית על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי, זכאי לקבל קצבת נכות כללית. עם זאת, מימוש זכויות לאנשים עם אנמיה אפלסטית הוא מהלך הדורש ידע והבנה רפואיים ומעמיקים בנושא. זאת לצד הירתמות וגיוס זמן ומאמץ לביצוע הפעולות להשגת הכרה בבעיה וקביעת אחוזי נכות בהתאם לחומרתה והשפעתה על התפקוד היומיומי.



טיפול באנמיה אפלסטית

הטיפול תלוי באבחנה של האנמיה ובגורם שלה. קיימוצת דרכי טיפול שונות כמו : טיפול אנטיביוטי, מנות דם וטסיות, הפתרון המסובך ביותר הוא השתלת מח עצם.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

סובלים מאנמיה אפלסטית?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

אנמיה אפלסטית

מחלות כלי דם

אנמיה אפלסטית
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page