top of page

מה זה DVT ?

פקקת ורידים עמוקה (DVT) הינה חסימת הורידים העמוקים בקרישי דם. חסימה זו מסוכנת בשל מעבר קרישי דם מהוורידים העמוקים אל הריאות דרך הלב הימני. פקקת הוורידים תיווצר בדרך כלל בווריד גדול בגפיים התחתונות, זאת אומרת, בווריד היורד משריר הירך לשריר השוק. פקקת ורידים עמוקים יכולה לבוא לידי ביטוי בכאב ובנפיחות ועלולה לגרום לסיבוכים כאמור, דוגמת תסחיף ריאות.

חשוב שתדעו

פקקת ורידים עמוקה ( Deep Vein Thrombosis) עלולה אמנם לגרום למגוון רחב של תסמינים, אך הסכנה המשמעותית ביותר הכרוכה במחלה זו היא היסחפות של קריש דם עם זרם הדם אל הריאות – מצב המכונה תסחיף ריאתי. תסחיף ריאתי הינו תופעה מסכנת חיים הדורשת טיפול מידי.

תסמינים לפקקת ורידים

ישנם מקרים שהם פקקת ורידים עמוקים לא תגרום כלל לסימפטומים. במקרים מסוימים יתכנו תסמינים כגון: כאב, נפיחות ורגישות באחת הגפיים (בדרך כלל בשוק).תחושת כובד באזור שנפגע, תחושה של חום במגע באיזור קריש הדם, אדמומיות בעור, בעיקר בחלקה האחורי של הרגל, מתחת לברך. הסימפטומים יופיעו בדרך כלל ברגל אחת. תחושת הכאב עלולה בכיפוף כף הרגל כלפי הברך.

ללא טיפול מתאים, פקקת ורידים עמוקים עלולה להתפתח לתסחיף ריאות (במצב זה קריש דם שניתק ממקומו המקורי נודד לכלי הדם בריאות) ולגרום לסימפטומים חמורים יותר שכוללים:קוצר נשימה (פתאומי או הדרגתי),כאב בחזה שמחמיר בשאיפה, התמוטטות פתאומית. גם פקקת ורידים עמוקה  וגם תסחיף ריאתי הם מצבים חמורים המחייבים התערבות וטיפול מיידיים.

מימוש זכויות מול ביטוח לאומי  לאנשים עם פקקת ורידים

מצב של פקקת ורידים עלול להמשך זמן רב ולפגוע מאוד באיכות חייו של מי שלוקה בה ולהשליך גם על כושר עבודתם ובהתאם על מצבם הכלכלי. מכיוון שמדובר במחלה המופיעה ברמות חומרה שונות ישנן זכויות רפואיות שונות העשויות להגיע למי שחלה, משום כך יש צורך בסיוע מקצועי כשמגיעים למצב של מימוש זכויות רפואיות. פקקת ורידית עלולה לפגוע גם בניידות וניתן במקרים מסוימים לקבל תג חניה לנכה בעקבות כך. יש חשיבות רבה בהסתייעות מקצועית למימוש מרב הזכויות הרפואיות הקשורות במחלה.

דרכי טיפול בפקקת ורידים

הטיפול הוא כמובן בהתאם לגורמי הסיכון ולמיקום של קריש הדם. ישנן אפשרויות וגישות שונות של טיפול כגון: חבישת גרב אלסטית שמונעת הצטברות של כלי דם בוורידי הרגליים, תרופות שונות כנגד קרישה או מסנן בווריד הנבוב עבור מי שאינו יכול ליטול נוגדי קרישה. הטיפול התרופתי נחשב כיום לטיפול הבחירה בפקקת עמוקה של וורידי הרגליים.

* המידע אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי

יש לך פקקת ורידית?

יתכן ומגיעות לך זכויות רפואיות. 
אנחנו כאן עבורך, עם הרופאים, מנהלי הלקוח ואנשי המקצוע שלנו, היודעים להתנהל מול כל גוף הקשור למימוש זכויות. 

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

פקקת ורידית DVT

מחלות כלי דם

פקקת ורידית DVT
  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page