top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

ההכנסה שלך ירדה ב25% או יותר? יתכן שמגיעה לך קצבה חודשית מקרן הפנסיה!

מצבך הרפואי החמיר והמשכורת ירדה? אם חלית וצמצמת את היקף עבודתך, כדאי לך לקרוא. כי יש כאן את כל מה שאולי לא רצית לדעת אבל אתה ממש חייב לשאול על- פנסיית נכות, אובדן כושר עבודה ומה שביניהם (ויש הרבה)



אם חליתם וכתוצאה מכך צמצמתם את העבודה שלכם בלפחות 25% חשוב שתדעו שייתכן ומגיעות לכם זכויות ששוות כסף.

נכון, הבירוקרטיה מתישה ואין לכם "ראש" להתעסק גם בביטוחים ובפנסיה אבל חשוב לזכור שלא חייבים לעבור את לבד. ננסה להנגיש עבורכם כאן את המידע באופן הכי ידידותי שאפשר. כי חשוב לנו שתדעו.


ביטוח אובדן כושר עבודה ? יש לי דבר כזה?

אז נסביר, ביטוח אובדן כושר עבודה הוא רכיב בביטוח המנהלים, ולמי שיש קרן פנסיה (בין אם אתם שכירים או עצמאיים) הוא קיים כפנסיית נכות. מטרת הביטוח הינה להבטיח תשלום קצבה חודשית, במקרה שמצבכם הבריאותי מונע מכם להמשיך לעבוד כפי שאתם רגילים גם באופן חלקי.


חליתי וירדתי בהיקף המשרה, מה עכשיו?

לכל קרן פנסיה יש את התקנות שלה, באופן כללי ובהתאם לתנאי הפוליסה ולמקרה, זכאי מי שעונה על ארבעת התנאים הבאים לממש את זכותו לקצבה:

1.אם כתוצאה מתאונה, מחלה או פגיעה אחרת איבד לפחות 25% מכושר העבודה.

2. אם אינו מסוגל לעבוד בעבודתו או בכל עבודה אחרת המתאימה לו לפי השכלה, הכשרה או ניסיון.

3. אם היה פעיל בקרן הפנסיה במועד בו איבדת את כושר עבודתו.

4. אם טרם הגיע לגיל פרישה מעבודה.

פנסיית נכות
אובדן כושר עבודה


יש כפל קצבאות?

אנשים רבים שמאבדים מכושר עבודתם תובעים על מנת לקבל קצבת נכות כללית מביטוח לאומי.

גם אם אתם זכאים לקצבת נכות כללית מביטוח לאומי אין זה סותר את האפשרות שלכם לקבל תשלום מפנסיית הנכות (או ביטוח אובדן כושר עבודה) שלכם. יש בהחלט כפל קצבאות במקרה הזה.

"לצערי, אנשים רבים שפונים אלינו לפגישה ראשונית בכלל לא מודעים לנושא הזה של ביטוח אובדן כושר עבודה, הם מודעים בעיקר לקצבת הנכות הכללית מהביטוח הלאומי, וגם אם הם כן מודעים הם חושבים שלא ניתן לקבל גם וגם"

אומר ג'וני בן דוד, מומחה זכויות רפואיות בחברת לבנת פורן.

יחד עם זאת, צריך לזכור שיש גם קיזוזים. אם לאדם יש תוספת תלויים (בני זוג וילדים למשל) בקצבת נכות מביטוח לאומי והוא מקבל פנסיית נכות הקצבאות מתקזזות בחלק מהתוספת עבור התלויים בביטוח לאומי.


דברים שחשבתם שאתם יודעים אבל ייתכן שאתם לא

בגלל שעולם הביטוח, אובדן כושר עבודה או פנסיה הם תחומים שהציבור לא תמיד בקיא בהם, ישנן טעויות נפוצות רבות.

" אני פוגש כמעט מדי יום אנשים שמסתובבים עם מידע שאינו נכון" אומר לנו ג'וני. " בעולם הזה של פנסיה וביטוחים יש המון בלבול ואי בהירות. ראשית, אנשים חושבים שהם יכולים לתבוע את ביטוח אובדן כושר העבודה רק במקרים בהם הם הפסיקו לעבוד לגמרי- אך לא כך הדבר, מדובר על צמצום העבודה מ 25% ומעלה ולאו דוקא על הפסקת עבודה מוחלטת. הדבר השני הוא שאנשים נוטים לחשוב שביטוח אובדן כושר עבודה קשור בהכרח לפגיעה שקרתה להם בעבודה וגם זה מידע שגוי. ביטוח אובדן כושר עבודה ונפגעי עבודה הם שני נושאים "

אם צמצמתם את עבודתכם בגלל מצב רפואי, חשוב שתדעו את המידע הנכון והרלוונטי עבורכם ולא תסתמכו על שמועות או סמול טוק בעבודה. כדאי ורצוי לפנות למי שעוסק בנושא של זכויות רפואיות מדי יום ובקיא בכך.


זה בדיוק הזמן לקבל בחזרה

"אנחנו משלמים כמעט כל חיינו על ביטוחים, פנסיה, ביטוח לאומי ועוד וכשאנחנו חולים ומפחיתים מהעבודה ומההכנסה – זה בדיוק הזמן לקבל בחזרה את מה שמגיע לנו על פי חוק!"

מוסיף ג'וני שפוגש מדי יום, כבר 20 שנים , אנשים שמגיע להם לקבל את הזכויות הרפואיות שלהם.

נכון, זה לא קל להתמודד גם עם מחלה או פציעה וגם לפעול לקבלת קצבאות מול גופים בירוקרטים כמו חברות הביטוח וקרנות הפנסיה, מאחר ומדובר בתהליכים מורכבים ולעיתים אף מתישים.

אבל ממש לא חייבים לעבור את זה לבד, כדאי להסתייע בגורם מקצועי שמבין בתחומים אלו ומוכן להיות שם וללוות אתכם לאורך כל הדרך.

כי חשוב לנו שתדעו, תממשו, ותקבלו.










כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page