top of page

הזכויות הרפואיות שלך מגיעות לך!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

עשית את הצעד הראשון עכשיו תורנו. בקרוב מאוד נחזור אלייך!

נפגעת? המומחים שלנו איתך גם בנפגעי פעולות איבה

ואם ניסיתי לחזור לשגרה ורק עכשיו הכול חוזר אליי? האם מגיע לי החזר על טיפול רפואי? אני נחשבת בכלל נפגעת פעולות איבה? אני סובלת מחרדות, מה מגיע לי?


החל מה -7 לאוקטובר אנחנו נמצאים בכל כך הרבה סימני שאלה. לא מבינים, שואלים את עצמנו שוב ושוב שאלות ולא תמיד מקבלים תשובות. בכל הנוגע לזכויות הרפואיות שלכם, ננסה לתת לכם את התשובות. לפחות בנושא הזה.  

חלק מהמציאות במדינה הקטנה שלנו – הוא הנושא של נפגעי פעולות איבה. לצערנו, התחלנו לדבר במונחים של לפני ואחרי. לפני השבעה באוקטובר ואחרי השבעה באוקטובר - כך גם נושא הזכויות של נפגעי איבה מדובר בימים אלו.

יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מי שנפגע בפעולות איבה לפני 'השבת השחורה' עלול לחוות החמרה במצבו וכי הזכאות להכרה כנפגעי פעולות איבה ניתנת גם למי שנפגע מפעולות איבה לפני השבעה באוקטובר כמובן.


במסגרת המפגשים שלנו כגוף למימוש זכויות רפואיות עם נפגעי פעולות איבה, אספנו עבורכם את השאלות המאתגרות שנפגשנו בהן במהלך הסיוע שלנו במימוש הזכויות וכמובן את התשובות של המומחים שלנו לזכויות רפואיות:   

 

הייתי במסיבה ולאחריה חזרתי לשגרה רגילה- כי העדפתי שלא לדבר ולא לחשוב על זה. האם העובדה שאני לא פונה לביטוח לאומי כרגע יכולה לפגוע בי?

התשובה לצערנו היא: כן. גם אם אחרי המקרה ניסית לחזור לשגרה, מאוד חשוב לנסות ולקבל הכרה וזאת כי אין לדעת כיצד ישפיע המצב עליך בעתיד.גם אם לא תקבל כרגע זכאות כספית, לפחות תהיה לך ההכרה. על מנת להיות מוכר עליך למלא הודעה על פגיעה בפעולות איבה ותביעה להכרה כנפגע פעולות איבה. קראו עוד על זכויות נפגעי נובה ופסיידק

 

 

עד עכשיו הסתגרתי. לא הצלחתי לעבוד ולתפקד ולא לטפל בעצמי פיזית או נפשית. רק השבוע התחלתי לדבר על זה. האם ניתן לקבל מענקים "רטרו"? האם מגיעה לי עזרה בטיפול רפואי ?

חשוב שתדעי שאת התביעה לתגמול רפואי ניתן להגיש בתוך שנה מיום הפגיעה. את עשויה להיות זכאית לתגמול טיפול רפואי (תט"ר) ולכן עלייך לגשת לרופא המטפל ובמקביל למלא טופס תביעה לטיפול רפואי בביטוח הלאומי. כמו כן, במידה ונפגעת פיזית או נפשית חשוב מאוד להגיש בקשה להכרה כנפגעת פעולות איבה ולאחר מכן להגיש בקשה לקביעת אחוזי נכות שעשויים להקנות לך מענקים או תגמולים שיוכלו לסייע לך להמשיך בשגרת חייך.

לגבי הרטרו – ניתן לקבל תגמול/מענק רטרואקטיבית עד שנה מיום הפגיעה.

 


קיבלתי כבר הכרה בימים הראשונים כשהייתי בבית חולים. גם קיבלתי סיוע כספי בטיפול רפואי אבל הקושי שלי רק מתחיל- אני סובל מקשיים רפואיים פיזיים וגם נפשיים. יש לי מה לעשות?

בוודאי שיש מה לעשות. אם כבר קיבלת הכרה , השלב הבא שלך יהיה להגיש תביעה לאחוזי נכות. לשם כך עליך למלא טופס ולצרף מסמכים רפואיים , לאחר שיהיה לך תיק רפואי יסודי, עליך להגיע לוועדה הרפואית שתקבע אם וכמה אחוזי נכות אתה זכאי להם. התגמול שלך יהיה לפי דרגת הנכות שנקבעה לך. אין צורך לעשות את כל זה לבד, יש באפשרותך להיעזר בגוף למימוש זכויות שמסייע בכך.  

 

מה הזכויות של נפגעי פעולות איבה?
נפגעי פעולות איבה

הגעתי למסיבה על מנת לעבוד – זה נחשב לי לפגיעה בעבודה או לפגיעת איבה?

מי שהגיע לפסטיבלים לצורך עבודה, או מי  שנפגע בפעולת איבה במסגרת עבודתו יוכל להגיש תביעה לנפגעי עבודה וגם לנפגעי איבה. במידה והתביעות יאושרו יהיה עליך לבחור באחת מהן. מבחינת גובה הקצבה: בנפגעי עבודה- הפיצוי נגזר מהשכר האישי של הנפגע. בנפגעי איבה- הפיצוי הוא סכום קבוע המתוקף בחוק.

 

במידה וכבר הוכרתי כנפגע פעולות איבה – האם אני מקבלת מענק חד פעמי או קצבה חודשית?

זה לא מספיק להיות מוכרת כנפגעת פעולות איבה על מנת לקבל מענק או קצבה. גם אם הוכרת – עלייך להגיש תביעה לאחוזי נכות . אחוזי הנכות שייקבעו לך בוועדה הרפואית הם אלו שיקבעו אם מגיעה לך קצבה, מענק או הטבות.

אם הנכות שנקבעה בוועדה הרפואית היא 20% ומעלה ניתן יהיה לקבל תגמול נכות חודשי בהתאם לדרגת הנכות. אם בוועדה הרפואית נקבעה נכות בין 10% ל 19% ניתן יהיה לקבל מענק חד פעמי בהתאם לדרגת הנכות.

 

כמה כסף אקבל במידה והוכרתי כנפגע פעולות איבה ונקבעו לי 50 אחוזי נכות?

מי שהוכר בדרגה של 50 אחוזי נכות על ידי הוועדה הרפואית יקבל קצבה חודשית על סך 2655 ₪

הסכומים משתנים מדרגה לדרגה כאמור. כמו כן קיימות תוספות שונות לתגמול (תג"מ) שעשויות להגדיל את הסכום- כל מקרה לגופו.

 

ישנן שאלות רבות וסביר להניח שגם לכם יש שאלות משלכם. אז במידה ואתם מתלבטים אם מגיע לכם משהו, אם אתם תוהים אם אתם נחשבים לנפגעים או לא, אם לא ברור לכם מה בדיוק מגיע לכם – כדאי שתבדקו זאת בהקדם האפשרי וזאת על מנת שלא תפספסו את מועדי ההגשה שיכולים להשפיע על הזכאות שלכם.


לכל אדם פגיעה שונה, מצב רפואי שונה ומשום כך גם אופן טיפול שונה, תוכלו להגיע אלינו לפגישה ראשונית  ללא כל עלות מצידכם. חשוב לנו שתדעו שאנחנו מעניקים טיפול בהתאמה אישית למצבכם ולזכויות המגיעות לכם תוך מקצועיות רבת שנים ורגישות למצבכם.

יש לכם שאלה? אנחנו כאן איתכם ולמענכם.


 



 

 


כל הקטגוריות במגזין

  • הודעה
  • white phone
  • ווטסאפ
bottom of page